Haagse Goldband achter nieuwe Bob-lied van Ministerie van IenW

09-08-2021 (17:19) - Campagnes

Je mag thuis weer vrienden ontvangen en ook de restaurants, kroegen en terrassen zijn weer open. Deze feestelijke samenkomsten worden vaak gevierd met een biertje of een borrel.  Om iedereen eraan te helpen herinneren dat in het verkeer BOB de norm blijft ontwikkelde Roorda Reclamebureau, in opdracht van Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat een zomerse Bob-campagne.
 
Iemand moet het hoofd koel houden om iedereen veilig thuis te brengen, dachten de mannen van Roorda en Goldband. Zij hebben voor het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat een nummer geschreven over uitgaan, het nachtleven én het belang om een BOB te regelen om veilig thuis te komen.
 
Dit is een nieuwe manier van BOB campagne voeren met de release van een nummer en videoclip. Zowel de song als de sfeer in de video weerspiegelen de vreugde en het plezier en gekte dat we na lange strenge periode weer meer mogen. Het maakt het aanstekelijk om de Bob te zijn en anderen veilig thuis te brengen. Ook in het videobeeld komt dit terug, bv met dupliceren van de bandleden, de aankleding van de verschillende sets, visual effects en gebruik van loops op de achtergrond.
 
De komende twee weekenden worden BOB-buckethats uitgedeeld door o.a. VVN op verschillende plekken in Nederland. Dat gebeurt op stranden, parken en uitgaansplekken in Almere, Amsterdam, Arnhem, Den Bosch, Breda, Enschede, Kijkduin, Middelburg, Renesse, Rotterdam, Tilburg en Utrecht.