Haar favoriete geluid bij Specsavers

22-08-2016 (13:59) - Campagnes

Nadat eerder zijn favoriete geluid centraal stond in de hoorbelevingscampagne van Specsavers, worden nu háár favoriete geluiden in beeld gebracht.
 
In de nieuwe commercial van de internationale retailketen draait het dit keer om het geluid van de wind, de golven van de zee en het fluiten van de ketel met kokend water. Met de nieuwe tv-commercial wil Specsavers Nederlandse consumenten meer bewust maken van het belang van hun gehoor.
 
Tekstvak: De vijf favoriete geluiden van vrouwen:
1. Fluitende vogels
2. Knisperend haardvuur
3. Lachende kinderen
4. De stem van een dierbare
5. Gespin van een kat
 
De televisiereclame is onderdeel van een serie waarin de beleving van geluiden centraal staat. De commercial is een reeks van geluiden die allemaal met elkaar gemeen hebben dat ze onherroepelijk een glimlach op het gezicht brengen vanwege het sentiment dat het oproept.
 
Bijna de helft van Nederlanders twijfelt wel eens over zijn gehoor. Niet alleen 60-plussers, ook jongeren. Ondanks hun twijfel is de drempel om bij een audicien binnen te gaan voor velen nog altijd te hoog. Ditzelfde geldt ook voor de aankoop van een hoortoestel: een op de drie Nederlanders die twijfelt over zijn gehoor, stelt de aanschaf van een hoortoestel zelfs meer dan vijf jaar uit. Onnodig, vindt Specsavers, want hiermee ontzeggen zij zich vaak ook het genot rondom hun favoriete geluiden. Daarnaast zijn hoortoestellen tegenwoordig ook zo klein dat het nauwelijks meer te zien is dat je ze draagt.
 
De nieuwe commercial, onderdeel van een bredere voorlichtingscampagne van Specsavers over 'hoorbeleving', is nog tot eind september te zien op televisie, onder meer bij zenders van STER, RTL, SBS en ORN.
 
Credits 
Klant: Specsavers Nederland – Marko van Dijk, Leonie Hoogendoorn, Marloes Krot
Bureau: BSUR
Creatie: Simon van Gorkum, Janna Stolp
Account: Carla Senf
Strategie: David Koop
Agency producer: Fatima Engelhard
Productiemaatschappij: Czar jr. 
Regisseur: Aaron van Valen
Producer: Roos Blank
Offline montage: Schnittschneiders, Wouter van Luijn
Online: Storm Postproductions
Grading: Bart Verraest @ Storm Postproductions
Geluid: Audentity – Niels den Otter, Guido Maat
PR: Creative Venue PR - Marianne Aalders, Tessa Dijkman