Handdoekje leggen met Selmore voor Lotto

14-08-2018 (12:14) - Campagnes

Lotto vindt dat je het lot niet moet laten liggen, en dat thema heeft niet alleen tot een nieuwe merkfilm geleid, maar ook tot een nieuwe spel ‘Handdoekje Leggen.’ De campagne werd ontwikkeld door Selmore. 


Het spel is gebaseerd op het fenomeen waarbij vakantiegangers hun plek aan het zwembad claimen door snel een handdoek op een strandbedje te leggen. De game is bedacht door Selmore en samen gebouwd met Mr. Ynk en Colorbleed 3D Animation Studio. Het werkt net als Lotto: deelnemers moeten zes gele handdoeken en neerleggen op één van de 45 strandbedjes. De badmeester haalt uiteindelijk alle handdoeken weg, op 6 na. Blijven er 3 of meer van jouw handdoeken liggen, dan zijn er allerlei zomerse prijzen gewonnen. 


Doel van de game is om potentiële Lotto spelers op een leuke en laagdrempelige manier kennis te laten maken met het principe van het Lotto spel.

 

credits

Klant : Lotto
Titel : Lotto Handdoekje Leggen
Datum on air / live : 8 augustus 2018
Creatieve directie : Jakko Achterberg en Niels Westra
Copy Writer : Mats Wilke
Art Director : Ruben van Dijk
Producer : Sandra Blekemolen
Account : Tom Stoffels
Strategie : Gijs de Bruijn
Klant verantwoordelijk : Marloes Weerd, Saskia Baartman, Janneke Licht, Michael Kastelijns
Productie game : Mr. Ynk
3D Illustraties & animaties : Colorbleed 3D Animation Studio