Hoofdrol voor Active Ants in Rabobank vervolgcampagne

27-11-2015 (11:24) - Campagnes

Ogilvy & Mather Amsterdam komt in samenwerking met WeFilm met een vervolgcampagne voor de Rabobank. Het orderafhandeling-bedrijf Active Ants krijgt de hoofdrol in de campagne.
 
Een goed onderbouwd bedrijfsplan verdient een passende financiering, waarvoor de Rabobank met de ondernemer verder kijkt dan alleen een bancaire lening. Dat is de kern van het verhaal van de ondernemers van het efulfilment bedrijf Active Ants uit Nieuwegein; het klantverhaal dat centraal staat  in de nieuwe Rabobank campagne die maandag 30 november van start gaat onder het motto ‘een aandeel in elkaar’. 
 
Active Ants verzorgt voor webwinkels de volledige orderafhandeling. Jean Lahaye en Jeroen Dekker vertellen in de campagne over hun ambitie om een innovatief en volledig gerobotiseerd order picking systeem te realiseren en hoe de Rabobank hen heeft geholpen dit te financieren. Met alleen een bancaire lening was dit niet mogelijk, maar door deze lening te ‘stapelen’ met aanvullende financiering was het financiële plaatje wel rond te maken.
 
campagne multimediaal
Ook deze vervolgcampagne vult de Rabobank multimediaal in. Naast de tv-commercial zijn er uitingen op radio, outdoor, via social media en online. 
 
In de radiospot draait het om de vraag ‘Wat is het nieuwe financieren? En hoe maakt de Rabobank met de klant een slimme financieringsmix? Via de radio en outdoor nodigen we klanten uit om met hun plannen te komen, naar de bank of naar een Rabo Meet & Grow evenement. Via social media delen we het verhaal achter  de commercial: wat was de vraag van Active Ants en hoe heeft de Rabobank -accountmanager daarop geanticipeerd?
 
Via de online kanalen activeren we zakelijke klanten en geinteresseerden om kennis te maken met onze nieuwe aanpak via rabobank.nl/hetnieuwefinancieren
 
campagne tot nog toe
- Van start gegaan in november 2014  met een Manifesto ‘Aandeel in Elkaar’: een compilatie van klantverhalen die de overtuiging van de Rabobank ‘een aandeel in elkaar’ illustreren.
met het verhaal van Helmond Stagestad en de stagiairs
- 1e vervolcampagne / commercial in het teken van ‘lokale verhalen’ die de vitaliteit van samenleving versterken
- 2e vervolgcampagne / commercial in het teken van internationaal zakendoen met het verhaal van de ondernemer achter Jopenbier
- 3e vervolgcampagne/ commercial in het teken van hypotheekverlening met het verhaal van Bert en Felie over de aankoop van de ouderlijke woning
- 4e vervolgcampagne /commercial in het teken van zakelijke financiering – stapelfinanciering met het verhaal van ecommercebedrijf Active Ants
 
verhaal erachter 
Evenals in eerdere commercials zijn klanten met hun eigen verhalen de basis voor de campagne ‘een aandeel in elkaar’. De commercial toont het verhaal achter het succes van Active Ants. Een bijzonder verhaal over hoe het groeiend gebruik van webwinkels en de klantgerichtheid van Jean Lahaye en Jeroen Dekker leidt tot een snelle groei van het bedrijf en de noodzaak om uit te breiden. 
 
‘We willen de beste zijn in onze branche. Om onze klanten optimaal van dienst te zijn moeten we nog efficiënter werken. Dat vereist automatisering en mechanisatie’, vertelt Jeroen Dekker. Een ambitie waarvoor financiering nodig is. 
 
‘Een investering van 2,5 miljoen euro hebben we niet eerder uitgegeven en we hebben ons ook wel afgevraagd ‘kan de bank dit serieus nemen?’. Maar Rabobank Utrechtse Waarden heeft ons onderbouwde verhaal direct opgepakt en zich er hard voor gemaakt. 
 
Wij hadden geen idee wat de financieringsmogelijkheden zijn, anders dan een bancaire lening. De Rabobank heeft ons bij de hand genomen en samen zijn we op zoek gegaan naar de best passende financieringsmix bij ons plan’, licht een tevreden Jean Lahaye toe. 
 
Active Ants kan dankzij een slimme stapeling van een bancaire lening met EIB-korting, een overheidsgarantie, lease en factoring zijn ambities voor de toekomst waarmaken. De ambitieuze ondernemers dragen zo bij aan het succes van tal van webwinkels, die een veelvoud van consumenten voorzien van producten en diensten.
 
stapelfinanciering
‘Nederland scoort hoog als het gaat om ondernemerschap. Het mkb is de ruggegraat van onze economie en het is dus van groot belang dat ondernemers hun plannen gefinancierd krijgen’, licht Marcel Gerritsen van de Rabobank toe. 
 
De trend dat daarin een bancaire financiering wordt ‘gestapeld’ met aanvullende financiering is onomkeerbaar. De Rabobank ondersteunt en adviseert ondernemers in het vinden van een passende financiering, of dat nu een bancaire lening is of een stapelfinanciering. 
 
dichtbij
De komende maanden organiseren lokale Rabobanken door het hele land evenementen voor ondernemers met een financieringsbehoefte.  Zo zijn er Rabo Meet & Grow bijeenkomsten waar ondernemers met een financieringsvraag en aanbieders van kapitaal en kennis samenkomen.  
 
Daarnaast brengt de Rabobank informal investors in contact met ondernemers die op zoek zijn naar kapitaal, kennis en contacten via het platform Money meets Ideas. Ondernemers die zich willen orienteren op de mogelijkheden van crowdfunding als aanvullende financiering kunnen terecht bij Fundipal. Een wegwijzer op het gebied van crowdfunding, die mede op initiatief van de Rabobank tot stand is gekomen.
 
credits: 
Executive Creative Director: Darre van Dijk   
Copywriter: Jesse Ridder
Art Director: Jurriaan van Bokhoven
Strategy & Account: team Ogilvy & Mather Amsterdam
Productiemaatschappij: WeFilm, Roel Welling, Sara Nix
Rabobank: Lian Bakx, Rob Luters, Dana Wassenaar