Hoofdrol voor millennials in campagne Monsterboard

12-09-2018 (15:52) - Campagnes

Vanaf deze week gaat Monsterboard op vier locaties in Nederland van start met een nieuwe interactieve campagne waarin voorbijgangers de hoofdrol spelen.


Mensen op straat zijn te zien op een groot scherm, waarop ze gevolgd worden door het grote paarse Monster met een tekstballon in zijn handen. In deze ballonnen zijn gedachten en twijfels te lezen die werkende mensen in Nederland hebben. Met deze nieuwe vorm van interactief campagne voeren wil het recruitment platform vooral millennials laten zien wat Monsterboard ze te bieden heeft.

 

twijfel

Sander de Bruijn, Marketing Directeur Monsterboard: “Millennials twijfelen vaak aan de keuzes die ze moeten maken in het leven. Wij willen ze een steuntje in de rug bieden door niet alleen de juiste banen aan te bieden maar ook advies te geven op carrièregebied. Daarnaast spelen we ook goed in op de behoeftes die deze generatie heeft bij het solliciteren. Zo hebben we een mobiele sollicitatieapp die op basis van vaardigheden en voorkeuren banen toont die passen bij de werkzoekende.”

 

paars monster

De campagne loopt  deze week. Naast de vier interactieve schermen worden ook dertien schermen op elf verschillende locaties ingezet die de video commercial van Monsterboard tonen. In deze video, die begin 2018 gelanceerd werd, is te zien hoe het grote paarse Monster talenten letterlijk wegpakt van hun werkplek om ze vervolgens in zijn klauwen mee te nemen om ze te plaatsen op de werkplek die zij verdienen.


Het concept en de creatie van de interactieve campagne is verzorgd door Ngage Media. De TVC werd bedacht en geproduceerd door KBS New York.