Hoofdrol voor Wadden in nieuwe Rivella campagne

04-07-2016 (12:07) - Campagnes

Rivella start vandaag een nieuwe campagne waarin de natuurlijke schoonheid van de Wadden centraal staat. Samen met Doutzen Kroes zet Rivella zich in om te laten zien hoe mooi dit stukje Nederland is. En proberen ze ervoor te zorgen dat die schoonheid bewaard blijft.
 
Kern van de campagne is de 1 fles = 1m2 actie: elke fles Rivella die deze zomer over de toonbank gaat, staat voor 1m2 schoon Waddenstrand. De campagne bestaat verder uit een samenwerking met drie bekende Nederlandse bloggers. Zij gaan op ontdekkingsreis over de eilanden, op zoek naar het ultieme Waddengevoel. Al Wadden-hoppend ontwikkelt elke blogger een route met highlights die het unieke karakter van dit natuurgebied benadrukken.
 
1 fles = 1m2 schoon strand
Rivella en Doutzen Kroes zetten zich deze zomer in om de Wadden schoon te houden. De actie 1 fles = 1m2 schoon strand wordt uitgevoerd in samenwerking met Stichting De Noordzee, die er deze zomer voor zorgt dat het strand op alle vijf de eilanden wordt schoongemaakt. Doutzen, die al van kinds af aan op de Wadden komt en het schoonhouden van de natuur van haar ouders meekreeg, geeft middels een online video de aftrap van de campagne. Verder wordt de 1 fles = 1m2 schoon strand actie gecommuniceerd in een add-on aan de TVC en komt de boodschap on-pack en instore terug.
 
Waddenhoppen
De nieuwe campagne heeft nog een belangrijke component. Rivella, Doutzen en drie bloggers gaan Waddenhoppen: op ontdekkingsreis over de eilanden, op zoek naar de natuurlijke schoonheid van de Wadden. Ter inspiratie laat als eerste Doutzen haar favoriete plekjes op de Wadden zien, waarna elke blogger zelf een favoriete route met must sees maakt: één voor ouders met kinderen, één voor avonturiers en één voor ultieme rustzoekers. De Waddenhoppers die met Rivella op reis gaan zijn Barbara van Erp, hoofdredacteur van het online oudermagazine Me-To-We, Maartje van Diepstraten, hoofdredacteur van reisblog Barts Boekje en Josephine Kay, head of content van Bedrock, het online magazine voor een bewuste levensstijl. Tijdens hun reis posten de bloggers over de Wadden in hun meest pure vorm. Vanaf begin augustus staan deze routes in films en routekaarten vereeuwigd op Rivella.nl, zodat heel Nederland kan genieten van het typische Waddengevoel.
 
naturel
Kiki Reyne, marketing directeur van Rivella, over de nieuwe campagne: 'Het Wad is naturel, ongekunsteld, uniek en grotendeels Fries – net als het merk Rivella dat eveneens Friese roots heeft. Rivella, Doutzen en drie bloggers gaan deze zomer op ontdekkingsreis, op zoek naar de ware Wadden-schoonheid. Zo laten we heel Nederland zien hoe prachtig dit stukje natuur is. En wie daar Rivella bij drinkt kan meteen bijdragen aan het behouden van de schoonheid van dit unieke natuurgebied.'