In nieuwe STRATO tv-campagne staat gebruiksvriendelijkheid centraal

22-02-2021 (12:17) - Campagnes

STRATO lanceert een nieuwe tv-campagne met de slogan ‘Gedacht. Gedaan.’ De campagne omvat drie spots in een frisse look, die elk een typische use-case van een STRATO product tonen. De commercials verschijnen op de grote commerciële zenders en op social media.
 
De spots zijn respectievelijk 15 en 20 seconden lang en worden op YouTube aangevuld met een bumper van 6 seconden. De commercials hebben een natuurlijke, realistische sfeer. Dit moet eraan bijdragen dat ze geloofwaardigheid uitstralen en passen bij de beschreven, alledaagse situaties.
 
“De nieuwe campagne benadrukt de eenvoud van onze producten”, legt Claudia Frese uit. “Dat is een kernwaarde van het merk STRATO. De spots laten zien hoe iedereen snel zijn eigen ideeën kan uitvoeren met onze diensten.” Frese is sinds september 2020 CEO van STRATO. ‘Gedacht. Gedaan.’ is de eerste tv-campagne onder haar leiding.
 
STRATO kreeg bij het concept en de uitvoering steun van Try No Agency. Dit Berlijnse reclamebureau won de pitch met een authentiek, productgericht concept dat naadloos op verschillende kanalen kan worden uitgerold. TNA leverde ook al het concept voor de laatste STRATO campagne met Scooter-frontman H.P. Baxxter. Met die testimonial-campagne genereerde STRATO vooral aandacht voor het merk. Nu zet de webhoster de producten en diensten in de schijnwerpers.
 

Credits

Strategie en creatie: Try No Agency
Regie: Florian Hambacher
Camera: Cedric Schanze
Productie: IT’S US Media
Acteurs: Jörg Vogel, Carsten Caniglia, Philip en Lotta König
Mediaplanning en inkoop: inhouse-bureau A1 in samenwerking met OMD
STRATO projectleiding: Katharina Oriefe-Briand (Head of Marketing)