ING en JWT Amsterdam onderzoeken de waarde van vriendschap

23-02-2018 (10:50) - Campagnes

Love Beats Money is een sociaal experiment waarbij ING en J. Walter Thompson Amsterdam onderzoeken of mensen hun vriendschap of familieband belangrijker vinden dan geld.
 
 
Steeds zijn er twee mensen in beeld die vroeger een hechte band hadden, vrienden waren of familie zijn, maar die vanwege een geschil om geld geen contact meer met elkaar hebben. Deze twee mensen zijn los van elkaar geïnterviewd over de situatie, hun onderlinge relatie en het geld. Nadat ze beide elkaars interview bekeken hebben, krijgen ze de keuze: Is je vriendschap/familie belangrijker dan geld, kies dan voor het hart of is geld belangrijker kies dan voor het €-teken.
 

nieuwe inzichten

Johan van der Zanden, Head of Communications & Brand Experience ING Nederland en België: "Geld is meer dan alleen een betaalmiddel. Geld kan je helpen om je doelen te verwezenlijken, maar het kan ook de onderlinge verhoudingen uit balans brengen. Met Love Beats Money hebben wij mensen opnieuw met elkaar in contact gebracht en getracht ze nieuwe inzichten te geven en drempels weg te nemen. De koppels zijn herenigd en gelukkig zijn ze daar allemaal blij mee. Liefde is uiteraard belangrijker dan geld. Wij willen mensen met deze film graag inspireren en raken.”
 

bij een geldconflict valt alles stil

Bas Korsten, Creative Partner J. Walter Thompson Amsterdam: “Op het moment dat er een geldconflict tussen mensen in staat, valt alles stil. En aangezien ING het merk is van vooruitgang, past dit naadloos binnen alles wat we voor ING aan het doen zijn. We zijn heel blij dat de liefde ook in dit experiment alles overwint, hoe belangrijk geld we soms met z’n allen ook vinden. En dat is best een bijzondere, relativerende boodschap van een bank.”
 
 
Love Beats Money is vanaf vandaag via de social media kanalen (YouTube, Facebook, Twitter, Instagram) van ING te zien.