Innocent en Ouderenfonds maken recordaantal ouderen goedgemutst

30-01-2018 (15:00) - Campagnes

Het is al de twaalfde keer dat innocent en het Ouderenfonds de Goedgemutst Breicampagne organiseren, maar het aantal deelnemers blijft groeien. Dit jaar is een recordaantal van 150.000 mutsjes gebreid die deze week te vinden zijn op de hoofden van innocent super smoothies.
 
De mutsjes zijn gemaakt door vrijwilligers. Voor iedere smoothie met mutsje die in de winkels wordt verkocht gaat 20 cent naar het Nationaal Ouderenfonds, dat daardoor eenzame ouderen kan meenemen op een leuk dagje weg. 
 

breiende influencer

Een campagne als deze levert ieder jaar weer mooie verhalen op. Dit jaar was het mevrouw Ottevanger (zie foto) die de show stal. Ze heeft de afgelopen jaren al duizenden mutsjes gebreid en is inmiddels een breiende influencer die regelmatig te zien is in in YouTube-filmpjes, op foto’s en op evenementen. 
 

hoogtepunt van het jaar

De overweldigende deelname (inmiddels al in tien landen) is haast aandoenlijk te noemen. Innocents brand manager Jiri Staats ziet het als het hoogtepunt van het jaar: ‘De campagne brengt veel mensen samen. Zo ontstaan er breiclubjes en komen mensen samen om mutsjes te maken. Ook in de Facebook-groep is er een gezellige sfeer ontstaan waarin jong en oud hun mutsjesverhalen delen. Het is fantastisch om te zien dat de campagne op deze manier al een beetje tegen eenzaamheid helpt.’
 
(Video in samenwerking met Storyboard)