KesselsKramers campagne voor Esporão

29-04-2021 (16:18) - Campagnes

Monte Velho lanceert 'MADE SLOWLY IN PORTUGAL'. In deze campagne staat de waardering voor lokaal vakmanschap centraal. Wijnbereiding wordt in één adem genoemd met andere ambachten uit Portugal, zoals het schilderen van tegels, pottenbakkerskunst en het weven van tapijten. Net als bij deze ambachten kost het maken van goede wijn tijd.

"We wilden dit langzame proces integreren in ons proces van campagnes maken. Daarom hebben we een keramist, een tegelschilder en een tapijtmaker gevraagd om met hun ambachten de campagnebeelden te maken", zegt Gijs van den Berg, creatief directeur van KesselsKramer.
 

Campagne

Filmmaker Afonso Sousa documenteerde het gehele proces. Hij volgde de ambachtslieden en de wijnmakers gedurende 6 maanden. De campagne bestaat uit printadvertenties, out of home, tv-commercials, online video's en een documentaire die de overeenkomsten tussen de verschillende ambachten laat zien. Het hele project is te volgen via montevelho.com

"In de moderne maatschappij is alles binnen 24 uur of minder bereikbaar. Wij vonden het juist belangrijk om te laten zien dat zelfs de meest eenvoudige dingen tijd en aandacht vergen. Door het langzame proces achter (onze) producten te laten zien, hopen we de waardering voor de mensen en onze planeet terug te brengen", zegt João Roquette, CEO van Esporão.

De campagne is op 12 april van start gegaan in Portugal en bouwt voort op de 'Slow Forward' positionering die de voordelen laat zien van onthaasting in de hedendaagse maatschappij.
 

Credits

Opdrachtgever: Esporão
Bureau: KesselsKramer Amsterdam & London
Film en fotografie: Afonso Sousa
Crafts curator: Felipa Almeida
Ambachtslieden: Dona Emília, Xico Tarefa, Manuela Guerreio van Viúva Lamego