Kinderen doorbreken taboe voor Specsavers

08-06-2017 (09:51) - Campagnes

Omdat Specsavers al tien jaar hoorzorg biedt in Nederland, wil het bedrijf het taboe rondom gehoorverlies en hoortoestellen doorbreken. En hoe werkt dat beter dan kinderen deze boodschap te laten uitdragen?

 
Vanaf vandaag is de video Blijf erbij horen online te bekijken. In de video houden kinderen Nederlanders een spiegel voor: als je slechte oren hebt, hoef je toch niet thuis te blijven? De kinderen geven hun mening over het dragen van een hoortoestel. Mensen wachten, vaak uit schaamte, gemiddeld zo’n zeven jaar met de aanschaf van een hoortoestel. Terwijl het apparaatje niet lelijk of stom is, zo betogen de kinderen in de video.
 
credits
Specsavers Nederland: Marloes Krot en Sander ter Haar
Bureau: Het PR Bureau
Strategie, creatie en account: Vivian Sneep en Vivijan Steenhuis
Productiemaatschappij: Krevicy
Regisseur: Tim Klaasse
Producer: Peter Jan Brouwer
D.O.P.: Minke Faber en Vijay Slager
Editor: Amber Hooijmakers
Casting: Martha Mojet
 
Bron video: Specsavers