Kleurrijke campagne ter verbetering Amsterdamse Poort van start

21-07-2021 (16:38) - Campagnes

De Amsterdamse Poort, het winkelgebied met woningen in Zuidoost, is onderdeel een gebiedstransformatie: er wordt geïnvesteerd in wonen, werken en recreëren. In opdracht van de Gemeente Amsterdam werd daarom de buurtgerichte campagne 'Samen Zuidoost' bedacht en gemaakt, door creatief digitaal bureau Mindset Media.
 
Aanleiding voor het initiatief was een brandbrief die bewoners en ondernemers naar de Gemeente Amsterdam, waarin zij zich zorgen maken over de leefomgeving in dit gebied. Na verschillende onderzoeken besloot de Gemeente de uitdagingen met meerdere partijen tegelijk aan te pakken: vastgoedorganisatie CBRE, woningcorporatie Ymere en bewoners uit de Amsterdamse Poort.
 

Diverse doelgroep

De uitdaging was met een verbindende campagne te komen, die aansluit bij de diverse doelgroep en de verschillende stakeholders. Daarbij was het een voordeel dat de mensen van Mindset Media zelf een afspiegeling zijn van de diverse doelgroep in de betreffende wijk. Het bureau ontwikkelde de strategie, het concept en de kleurrijke campagne 'Samen Zuidoost', met abri en mupi’s in de wijk en social media-uitingen met stories. In de campagnebeelden spelen de bewoners zelf de hoofdrol.
 
Mindset Media helpt merken en organisatie bij de aansluiting op verschillende doelgroepen, door de culturele rijkheid en kunde van het bureau. Deze kracht worden ingezet voor vraagstukken in de maatschappij, die bijdragen aan een bredere mindset.