KLM start nieuwe campagne

22-06-2020 (16:46) - Campagnes

Het doel van de campagne, gericht op heel Nederland, is om consumenten gerust te stellen en te inspireren om weer met KLM te vliegen. De campagne legt de nadruk op de behoefte aan echt menselijk contact, na een periode waarin beeldschermen het venster naar de wereld waren.
 
Esther te Pas, MD DDB: ‘Veel mensen voelen zich na de lockdowns onzeker. De uitdaging voor deze campagne was om met optimisme naar de toekomst te kijken en toch ook de nieuwe realiteit onder ogen te zien.’
 
Deze nieuwe campagne richt zich op de veiligheidsmaatregelen en het geoptimaliseerde omboekingsbeleid, om zo de zorgen van passagiers weg te nemen over het weer aan boord stappen. Want voor KLM zijn passagiers geen stoelnummers. Het zijn mensen met verhalen over, en een behoefte aan, menselijk contact. Vriendschap. Liefde. Zakendoen. En voor veel van hen is vliegen een belangrijke of zelfs de enige manier om (weer) in contact te komen met hun dierbaren, vrienden en kennissen.
 
In deze onzekere tijden heeft KLM alles gedaan om de reiservaring veilig en comfortabel te maken -  voor, tijdens en na de vlucht. Een gedachte, die ons eraan moet herinneren waarom zij ‘the caring airline’ zijn.
 
De campagne is te zien op social media, tv, print en owned media, en wordt ondersteund met een geïntegreerd CRM- en salessysteem. Gezien de huidige situatie in de luchtvaartsector is de campagnevideo met beperkte middelen geproduceerd en heeft de campagne een vrij korte looptijd. Naast de korte tv-campagne wordt met name ingezet op kostenefficiënte online media.
 

Credits

Klant: KLM
Bureau: DDB Unlimited, Amsterdam
Productiebedrijf: Bandit
Muziek/geluid: Massive Music