Krantenmens krijgt verder vorm

11-09-2019 (10:58) - Campagnes

De Persgroep gaat ook met haar nieuwe campagne door met het laden van het begrip ‘de Krantenmens’. Digital first agency Shoq en de Persgroep zijn begin 2019 gestart met het tonen van de voordelen die het lezen van de krant met zich mee brengt.
 
Met de insteek “een Krantenmens heeft het gemakkelijk” snijdt het mediabedrijf per campagne verschillende onderwerpen aan die voor de consument van toegevoegde waarde zijn. In de nieuwe najaarscampagne staat de oplossing voor ‘informatie-overload’ centraal.
 

Zin van de onzin onderscheiden

 Het vertrekpunt van de campagne is het inzicht dat de consument in de huidige maatschappij elke dag overladen wordt met een berg aan informatie. Dit neemt alleen maar toe en problemen als #fakenews en informatie-overload zijn aan de orde van de dag. Hoe onderscheid je nog de zin van de onzin? De campagne speelt hierop in door de betrouwbaarheid van de krant voorop te stellen. Met het lezen van de krant is de lezer verzekerd van de kwaliteit van het nieuws én van een sterke selectie van belangrijke nieuwsonderwerpen die voor jou belangrijk zijn.
 
Naast het begrip ‘De Krantenmens’ en de kleurijke campagne-huisstijl, is het platform Krant.nl
een belangrijk onderdeel van de campagne. Door langere periode vast te houden aan het
universele platform Krant.nl vindt de consument een herkenbare locatie om tot het lezen van
de krant over te gaan. Men vindt daar het overzicht van de 11 dagbladen die bij de campagne
zijn aangesloten om de krant te kiezen die bij hen past (print/ online abonnementen).
 
De campagne is op maandag 9 september 2019 gestart met een tv-commercial en zal de
aankomende weken opgevolgd worden met een landelijke direct mail en een gelaagde online
campagne.


Credits

Opdrachtgever: De Persgroep
Verantwoordelijk: Cornel van Buuren en Dennis Brouwers
Bureau: Shoq Amsterdam
Creatief Directeur: Alexander Kosman
Account: Joke Ploeg
Art Director: Tom Klaver
Copywriter: Sebastiaan Witteveen
Agency producer: Gerben Molenaar
Productie: MyChannels
Producer: Cees Clous / Pascal Hielkema
Regie: David van der Vegte
DOP: Paul Damen
Motion Graphics: Skelter.tv
Audio & Music: Nine Yards Audio
Onlinemedia: Pink marketing
Onlinecreatiebureau: Pu¨nktlich

 

De Persgroep - TVC De Krantenmens - Najaarscampagne 2019 from Shoq Amsterdam on Vimeo.