Lay's campagne achter drie nieuwe restaurantsmaken

10-06-2021 (11:31) - Campagnes

Lay’s lanceert drie nieuwe smaken in samenwerking met KFC, Subway en Pizza Hut, met het idee dat de consument het liefst uiteten gaat om er memorabele momenten te beleven! Hetzelfde gevoel dat een borrel met je geliefden én een krokant chipje oproept. Waarom dus niet beide combineren? Een verrassende samenwerking met drie wereldberoemde restaurantketens werd op poten gezet, wat resulteerde in een leuk staaltje co-branding.

De meest begeerde gerechten van de restaurants werden omgezet in een nieuwe smaak zodat de consument er ook thuis van kan genieten. Lay’s weet als geen ander dat het uitvinden van nieuwe smaken een hit is: denk aan de campagne ‘Maak De Smaak' waarbij de consument werd opgeroepen een nieuwe smaak samen te stellen en de winnaar daarvan toegevoegd werd aan het assortiment.
 

360°-strategie

Voor de lancering werd een 360°-strategie gedefinieerd waarin verschillende media geleidelijk aan werd ingezet, zoals onder meer televisie, digital, social, outdoor (inclusief trams), influencers, PR en in-store marketing. Een succesvolle start van een campagne die wordt getrokken door Lay’s en wordt versterkt dankzij de samenwerking met de partnerrestaurants.
 

Eerste teasing-fase

In de twee grootste metrostations van Amsterdam is een digitaal billboard geactiveerd waarop de logo’s van de restaurantketens en een mysterieuze witte verpakking te zien waren. Middels een countdown die aftelde tot 9 april werd de advertentie tot leven gewekt. Hoe dichter bij de releasedatum, hoe meer de logo’s naar het witte chipszakje groeiden. Met behulp van een QR-code konden voorbijgangers meer info opvragen over de countdown. Op de website konden ze zich inschrijven om bericht te krijgen van wat er 9 april onthuld werd. Met behulp van een QR-code konden voorbijgangers meer info opvragen over de countdown. Op de website konden ze zich inschrijven om bericht te krijgen van wat er 9 april onthuld werd.
 

Online pop-up restaurant van Lay's

Op 3 en 4 juni kregen Amsterdammers de eenmalige kans om via levering aan huis de nieuwste smaken uit te proberen. Een unieke kans om de chips uit te proberen, want die vlogen de afgelopen weken de schappen uit. Om dit mogelijk te maken zette Lay’s een online pop-up restaurant op in hartje Amsterdam! Daarmee kon het chipsmerk de nieuwe smaken tot bij de consument brengen en dat met behulp van Uber Eats.