Lee Towers en Staatsloterij steken Nederland hart onder riem in aanloop naar Koningsdag

09-04-2021 (15:10) - Campagnes

In een vrolijke commercial van de Staatsloterij steekt Lee Towers Nederland aan de vooravond van Koningsdag een hart onder de riem. In een speciaal Koningsdaglied, geïnspireerd op zijn grote hit ‘I can see clearly now’, spoort hij iedereen aan om er óók in tijden van corona toch een beetje Koningsdag van te maken. Want het is heel goed mogelijk om deze dag op een gezellige en verantwoorde manier thuis te vieren. Deze positieve en optimistische boodschap staat centraal in een campagne die vanaf 10 april op televisie en online media is te zien.
 
In de commercial brengt Lee Towers het vrolijke Koningsdaglied ten gehore. De volkszanger krijgt hierbij muzikale ondersteuning van een gelegenheidsformatie; met soulzangeressen Berget Lewis, Leona Philippo en Shirma Rouse als backing vocals en een verrassende rol voor Big 2, bekend van The Opposites, als producer. Staatsloterij wil zo laten zien dat Nederland er thuis - met inachtneming van de geldende maatregelen - toch een beetje Koningsdag van kan maken. Zo vieren alle figuranten in de commercial Koningsdag samen met hun gezin in de achtertuin of op anderhalve meter afstand met de buren.
 
“Na een jaar corona is de behoefte aan optimisme en verbinding groter dan ooit en willen we onze zorgen voor even vergeten. Toch moeten we helaas nog even volhouden tot het moment waarop we weer onbezorgd het leven met elkaar kunnen vieren”, vertelt Michael Kastelijns Business Director van de Staatsloterij. “Daarom is het extra belangrijk om een mooie traditie als Koningsdag te koesteren en zijn we toe aan een beetje plezier - ook al is het op afstand. Net als in andere jaren is muziek de aanstekelijke en verbindende basis van onze campagne. We hebben gekozen voor een liedje waardoor je meteen zin krijgt in Koningsdag. Een liedje dat Lee Towers al jaren zingt en perfect past bij het gevoel van onze campagne.”
 

Kroonprijs geefr extra feestelijk tintje

De commercial van Staatsloterij wordt in de aanloop naar Koningsdag uitgezonden ter promotie van de Koningsdagtrekking. Kastelijns: “Staatsloterij en Koningsdag zijn al twintig jaar aan elkaar verbonden. Met het oog op deze oer-Hollandse traditie willen we teweegbrengen dat iedereen ook dit jaar Koningsdag op een gepaste manier te vieren. Want met de Koningsdagtrekking op het programma kun je van deze Koningsdag toch een feestje maken, zeker als je de Kroonprijs - 20 jaar lang 250.000 euro per jaar - wint.”
 
De commercial wordt op 10 april om 20 uur gelanceerd op alle tv-zenders. Vervolgens wordt de campagne tussen 10 en 27 april omnichannel uitgerold naar social media, online, radio, abri’s en in de retailkanalen waar Koningsdagloten worden verkocht.
 

Credits

Verantwoordelijk bij Staatsloterij: Michael Kastelijns, Michelle Boender – Van Vliet, Tom de Kort
Bureau: TBWA\NEBOKO
Mediabureau: Mindshare.Greenhouse
Social Media: Blauw Gras
Display: Men in Green
Shopper Marketing: Brompton Road
PR: NewsLab