Lekker kijken

25-05-2017 (15:04) - Campagnes

Decathlon gaat voor het eerst in Nederland op TV met een commercial voor de Easybreath, het snorkelmasker waarmee je onder water net zo makkelijk ademt als boven water.


 
niet de visjes
Decathlon maakt er een sport van om producten te innoveren en daarmee sporten nog toegankelijker te maken. Met het Easybreath snorkelmasker kun je door je neus ademen en heb je een groot gezichtsveld. Met de zomervakantie in het vooruitzicht besloot Decathlon landelijk op TV te gaan. XXS Amsterdam ontwikkelde een commercial, waarin een jongen de wereld onder water heeft ontdekt. En dan niet de visjes in zee. Snorkelen in het zwembad op de camping vindt hij, om begrijpelijke redenen, veel fascinerender.
 
 
vette knipoog
Daan Zijderveld, betrokken vanuit Decathlon: “We wilden dat de eerste commercial voor Decathlon er één zou zijn, die meteen de toon zet. Een commercial waar je vrolijk van wordt, maar met een vette knipoog. Het mooie van deze film is dat een grappig jochie én het snorkelmasker de hoofdrol spelen. En dat het precies zegt waarom je dat masker wil hebben: lekker kijken, lekker ademen.” Waar je wil...
 
Eerder ontwikkelde XXS Amsterdam voor Decathlon een campagne die nog steeds wordt ingezet bij de opening van nieuwe winkels.
 
credits
Bureau: XXS Amsterdam
Concept: Saskia Meijer en René Verhagen
Creatieve Directie: John de Vries en René Verbong
Agency Producer: Robbert Boom
Account: Robbert-Coen Koreman, Annika Timmer
Klant: Decathlon, Daan Zijderveld, Patrick van Biezen
Regie: Jeroen Houben
DOP: Noel Schoolderman
Editor: Rens Lelieveld (XXS Amsterdam)
Muziek: Peter Horwitz (XXS Amsterdam)
Productie: NewAms