Leo Burnett Brussels plaagt tegen borstkanker met #20cm

30-09-2016 (16:22) - Campagnes

Voor de aftrap van de nationale borstkankercampagne van Think-Pink creëerde Leo Burnett Brussels een teaser campagne rond de hashtag #20Cm. De aftrap was tijdens de Race for the Cure in Antwerpen, wereldwijd het grootste evenement in de strijd tegen borstkanker.


Sinds 13 september zag je in en rond Brussel billboards verschijnen met een foto van een vrouw die tussen haar beide wijsvingers een afstand van 20cm aangaf, vergezeld van de hashtag #20cm. Kort daarop volgden ook tientallen influencers en VIP’s zoals Eva Daeleman, Rani De Coninck, Noémie Happart en Tatyana Beloy hun voorbeeld, en postten een foto van zichzelf, in min of meer dezelfde houding. Als iemand vroeg waarom, hielden ze de lippen stijf op elkaar. Tot op 25 september de uiteindelijke onthulling kwam en duidelijk werd dat het een campagne betrof voor de Geef om Haar actie, sinds 2008 een permanente actie van de nationale borstkankercampagne Think-Pink. 


De campagne is in opdracht van Samsung, die hiermee ook hun tienjarige steun aan Think-Pink extra onder de aandacht wilde brengen.