Margriet Belbuddy’s bieden luisterend oor aan eenzame jongeren

29-09-2020 (15:30) - Campagnes

Tijdschrift Margriet heeft in de Week Tegen Eenzaamheid de social impact campagne Margriet Belbuddy’s gelanceerd. Doel is het doorbreken van het taboe rondom eenzaamheid onder jongvolwassenen in Nederland. De campagne is ontwikkeld door social impact bureau Branding A Better World.
 
Bij Margriet Belbuddy’s zetten Margriet lezeressen zich in voor eenzame jongeren. De gemiddelde Margriet lezeres is een vrouw van nu met een flinke dosis levenservaring. Zij bieden jongeren een luisteren oor en een gesprek. Inmiddels zijn er 50 Belbuddy’s getraind en actief. De Margriet Belbuddy’s zijn bereikbaar via telefoonnummer 088-0767700. Hiervoor is een samenwerking aangegaan met de Luisterlijn. De campagne loopt de hele maand oktober.
 

Coalitie tegen Eenzaamheid

‘Eenzaamheid is een thema dat we vaak in Margriet behandelen’, vertelt Hélène Delhaas, adjunct- hoofdredacteur van Margriet. Met het idee van de Margriet Belbuddy’s voelde Branding A Better World ons merk en onze wens voor een campagne omtrent dit thema feilloos aan. Het opzetten van het partnership met de Luisterlijn die, net als wij, ook zijn aangesloten bij de Coalitie tegen Eenzaamheid is een goede zet. Juist nú in deze tijd waarin corona een enorme impact heeft op ons sociale leven en eenzaamheid meer dan ooit voorkomt, is het belangrijk dat we echt iets doen. Met de inzet van onze lezers die zich vrijwillig hebben aangemeld als Belbuddy’s hopen wij een belangrijke bijdrage te leveren om eenzaamheid onder jongeren terug te dringen.'