MCR Reclamebureau ontwikkelt campagnes voor Den Haag en Detailhandel NL

13-02-2020 (16:41) - Campagnes

Detailhandel Nederland en gemeente Den Haag hebben in januari, los van elkaar, een campagne gelanceerd om winkeliers bewust te maken van de energiebesparingsplicht. Beide publiekscampagnes zijn ontwikkeld door MCR Reclamebureau.
 
Als bedrijven of instellingen jaarlijks meer dan 50.000 kWh elektriciteit of 25.000 m3 aardgas (of een equivalent daarvan) verbruiken, moeten ze volgens de Wet milieubeheer energiebesparende maatregelen nemen. Zij moesten vervolgens voor 1 juli 2019 rapporteren welke energiebesparende maatregelen ze van plan zijn uit te voeren. Veel winkeliers bleken eind 2019 nog niet aan de energiebesparingsplicht en informatieplicht voldaan te hebben. Daar moeten de campagnes verandering in brengen.
 

Detailhandel Nederland

Het besparen van energie is niet alleen goed voor het milieu, maar ook voor de winkelier. Nu investeren in energiebesparing zorgt direct voor lagere energiekosten en verdient zich op de lange termijn altijd terug. Dat is in het kort de boodschap van de ‘Je verdient beter!’-campagne van Detailhandel Nederland, belangenbehartiger van 26 brancheverenigingen en ruim 100.000 winkeliers. De campagne bestaat uit radiocommercials, advertenties in weekbladen, videotestimonials en een website
 

Gemeente Den Haag

De gemeente Den Haag is verantwoordelijk voor toezicht op en handhaving van de wettelijke energiebesparingsplicht binnen haar grenzen. Ook streeft de gemeente ernaar om in 2030 klimaatneutraal te zijn. MCR Reclamebureau werd gevraagd een campagne op te zetten om winkeliers te stimuleren tot het nemen van energiebesparende maatregelen. Het creatieve concept ‘Werk aan de winkel’ brengt de boodschap dat energie besparen niet alleen noodzakelijk is, maar ook de winkelier een substantiële kostenbesparing oplevert.