Menzis wil mensen ‘helpen proberen’

16-10-2017 (19:56) - Campagnes

Menzis voert vanaf deze week campagne onder het motto ‘mens, wat ben je mooi als je probeert’. Het is een vervolg op de campagne die al sinds 2014 loopt, en die gemaakt wordt door het vaste bureau DDB & Tribal Amsterdam.

De campagne is ook de introductie van het vernieuwde online gezondheidsprogramma Menzis SamenGezond (inclusief app) en een online omgeving die mensen (ook als ze niet bij Menzis verzekerd zijn) hulp biedt om gezondere keuzes te maken in het leven.


Leefkracht

Met het vernieuwde Menzis SamenGezond wil Menzis een stap verder gaan in haar rol als ziektekostenverzekeraar, zegt Linda de Graaff, business director bij DDB & Tribal. ‘Menzis werkt vanuit een filosofie die ze “leefkracht” noemen. Vanuit die gedachte willen ze de facilitator van gezond gedrag zijn. Menzis wil mensen daarom niet alleen stimuleren, maar ook concreet helpen bij een gezondere levensstijl.’


Behalve uit een televisiecommercial en vier online films bestaat de campagne ook uit een contentlaag, waarbij samen met mediapartners content gemaakt wordt rondom hetzelfde thema, zegt Jeroen Hamstra (senior marcom adviseur bij Menzis): mensen die proberen om het beter te doen. Zo zal op SBS6 een serie korte programma’s verschijnen onder de titel “De eerste stap weken”, in combinatie met diverse artikelen in Sanoma print- en online titels, zoals bijvoorbeeld Nu.nl.