Milka lanceert eerste lokale tv-commercial

09-10-2015 (11:28) - Campagnes

11.10 uur - Content Partnerships, onderdeel van Dentsu Aegis Network, ontwikkelde samen met Milka een eerste lokale tv-commercial om de geïntegreerde campagne “Het laatste stukje” te laden.

Om deze nieuwe activatie aan te jagen, ontwikkelde Content Partnerships naast een aantal online video’s ook een tv-commercial.

Vorig jaar haalde Milka het laatste stukje uit hun Milka reep. Men kon dit laatste stukje vervolgens opsturen naar een dierbare. En wat gebeurde er? Maar liefst 70% van de Nederlanders stuurde het laatste stukje naar zichzelf. Nederland was daardoor het minst tedere land van de zes Europese landen die deelnamen aan de campagne. In Duitsland stuurde slechts 16% het laatste stukje naar zichzelf. Milka gelooft echter dat Nederlanders liefdevoller zijn dan vorig jaar uit de resultaten bleek. Met deze lokale campagne geeft Milka Nederland dit jaar een nieuwe kans om dit te bewijzen. In de commercial is gewerkt met ‘gewone’ mensen. En door middel van sequential storytelling wordt het complete verhaal opgebouwd in drie online video’s.

Credits
Verantwoordelijk bij Milka:
Bas Kuijs / Caroline Muller
Bureau:  DAN Content Partnerships
Creatief concept:   Christepher Römer / Dennis Nieuwendijk
Online mediabureau:  iProspect: Mark Rijsdijk
Mediabureau:   Carat
Productiemaatschappij:
Dare Creative
Regisseur:  Nina Aaldering