Ministerie van VWS roept mantelzorgers op hun zorg te delen

03-11-2020 (09:04) - Campagnes

Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport lanceert vandaag in aanloop naar de dag van de mantelzorg op 10 november de nieuwe campagne ‘Deel je zorg’. De campagne is gemaakt door Roorda Reclamebureau.
 
Deel je zorg is een oproep met een dubbele betekenis. Veel mantelzorgers dragen niet alleen zorg maar maken zich ook zorgen. Ook als je niet met zorgtaken bezig bent, draag je de zorgen voor die persoon met je mee. In de nieuwe tv-commercial staat het letterlijk en figuurlijk dragen van de zorg centraal. We zien verschillende mantelzorgers die, zonder dat de wereld het ziet, de zorg voor iemand bij zich dragen. De commercial eindigt met de oproep om je zorg te delen. Want niet alleen in je directe omgeving is er vaak meer begrip en hulp dan je denkt, ook lokale organisaties kunnen taken van je overnemen.
 
De tv-commercial wordt ondersteund door persoonlijke verhalen van mantelzorgers. In posters, banners en social video’s vertellen zij hoe en met wie zij hun zorg delen, en geven ze hun beste tips. Onder deze mantelzorgers bevinden zich ook BN’ers als cabaretier Jörgen Raymann, actrice Romana Vrede en 3FM DJ Frank van der Lende. Want met 4,4 miljoen mantelzorgers hoeft niemand het wiel zelf uit te vinden.  


Credits

Bureau: Roorda Reclamebureau
Creatie: Joeri Jansen, Joost van Nistelrooij en Justin van Creij
Strategie: Tabula Rasa en David Koop (Roorda)
Regie: Ismael en Rogier (Pink Rabbit)
DOP: Douwe Hennink
Edit: Martin Heijgelaar
Grading en post production: Captcha
Producer: Marcel Ossendrijver
Design: Jorn Slotboom, Jacqueline Krijnen en Kevin Scheffers
Manager Digital: Alex de Kok
Account: Anne van der Meulen en Oriane Pam
Muziek: Jorrit Kleijnen
Sounddesign: SoundCircus
Fotografie en social content: Krijn van Noordwijk
Verantwoordelijk bij klant: Arianne van der Rijst en Dennis Cohen
Mediabureau: Initiative
PR-bureau: Hvdm