Naturalis en KesselsKramer leggen biodiversiteit uit

12-06-2019 (13:11) - Campagnes

“Biodiversiteit”, je hoort het tegenwoordig maar al te vaak. Maar wat het nou precies is en wat er zo belangrijk aan is, kan niemand je eigenlijk goed uitleggen. Daar besloot Naturalis, als Biodiversity Center, verandering in te brengen. Samen met KesselsKramer lanceerden zij een levend Jenga-spel als metafoor voor hoe al het leven met elkaar verbonden is.

 
Bij Naturalis Biodiversity Center draait álles om biodiversiteit; van het natuurmuseum zelf tot het meer dan 100 wetenschappers tellende onderzoeksinstituut tot de twee na grootste natuurhistorische collectie ter wereld. Dus wie snapt waar biodiversiteit voor staat, snapt waar Naturalis voor staat.
 
KesselsKramer, dat sinds een jaar met Naturalis werkt, vond een parallel tussen de fysieke toren in Leiden waar Naturalis haar collectie zorgvuldig bewaart en de toren van het bekende Jenga-spel. Elk blokje representeert een levensvorm die samen een geweldige ‘toren van ál het leven’ vormen. Maar iedereen weet wat er gebeurt als er te veel blokjes- levensvormen- verdwijnen…
 
De positioneringscampagne, ingesproken door Lucky Fonz III, overstijgt de gewoonlijke campagnemiddelen als on- en offline film, social, digital out-of-home en abri’s, omdat ze in combinatie met het spel jarenlang ingezet kunnen worden om het belang van biodiversiteit te verduidelijken.
 

Credits

Klant: Naturalis Biodiversity Center
Concept: KesselsKramer
Illustraties: Olf de Bruijn
Regisseur/Animatie: Douwe Dijkstra
Sound Design: Jonas Leopold
Voice-Over: Lucky Fonz III
De video wordt geladen, een moment...duurt het te lang, refresh dan even.