Natwerk en Solidaridad redden ons bakje troost

14-11-2017 (09:44) - Campagnes

De koffievoorraden slinken, terwijl de consumptie ervan groeit. Natwerk en Solidaridad trekken aan de bel met de campagne Een wereld zonder koffie. De campagne roept consumenten, overheden, bedrijven, investeerders en de wetenschap op om in actie komen. 

 

koplopers

Nederland is een van de koplopers wat betreft koffieconsumptie. We drinken gemiddeld 3,7 koppen per dag. Een wereld zonder koffie laat op pijnlijke en licht humoristische wijze zien hoe een wereld zonder koffie er voor ons uit zou zien. ‘Het opraken van de koffie heeft vanzelfsprekend een grote impact op ons leven’, verklaart Frank de Ruwe mede-eigenaar van Natwerk. Met het opraken van de koffie bedoelt hij de verminderde koffieproductie als gevolg van klimaatverandering. 
 

koffieteelt

Solidaridad ziet hierin een wereldwijd probleem. Directeur Heske Verburg: ‘Met de campagne willen we consumenten en het bedrijfsleven overtuigen om te investeren in de oplossing voor de problematiek in de koffiesector. Een wereld zonder koffie raakt immers niet alleen ons, maar vooral de 125 miljoen mensen wereldwijd die voor hun inkomen van de koffieteelt afhankelijk zijn. Om het koffiebedrijfsleven in beweging te krijgen hebben we de steun van de consument hard nodig.’ 
 
Naast een video, gemaakt in samenwerking met regisseur Joris Dommels, bestaat de crossmediale campagne uit een website, onderzoeks-PR, media-inkoop, een event in december en producten voor een wereld zonder koffie.
 

credits

Verantwoordelijke bij klant: Karin Jensma
Creative agency: Natwerk
Production agency video: WE ARE WILL
Regisseur: Joris Dommels 
Website: Hoppinger