Natwerk zet OBA voor de microfoon

06-05-2016 (14:12) - Campagnes

Niet iedereen weet dat Openbare Bibliotheek Amsterdam (OBA) meer te bieden heeft dan een eindeloze collectie prachtige boeken. De nieuwe campagne van reclamebureau Natwerk voor de OBA draait daarom helemaal om ‘Bijblijvertjes’: verhalen vanuit de OBA, verteld door Amsterdammers.
 
De Bijblijvertjes geven de diversiteit aan evenementen in de OBA weer. Het zijn korte filmpjes van ongeveer vijftien seconden die dagelijks geplaatst worden en te bekijken zijn op het Instagram-account van OBA. Een video, waarin burgemeester Eberhard van der Laan en andere Amsterdammers het concept uitleggen, is vanaf nu te zien op TV.
 
OBA als podium
Niet iedereen weet hoeveel er te ontdekken is in de OBA. Zo organiseert de culturele instelling dagelijks evenementen, debatten en workshops die iedereen kan bezoeken in een van devijfentwintig vestigingen.Om goed te laten zien wat je allemaal kunt opsteken tijdens deze evenementen, staat de vraag ‘wat is jou bijgebleven?’ centraal in de Bijblijvertjes. Dit levert vaak unieke antwoorden en inzichten op en enthousiasmeert mensen om OBA verder te ontdekken.
 
Bij een uniek concept hoort een uniek icoon. Daarom ontwikkelde Natwerk speciaal voor OBA de Bijblijvertjes-microfoon. Dankzij dezerode microfoon zijn de filmpjes duidelijk als Bijblijvertje te herkennen. Ook kan de microfoon makkelijk worden doorgegeven; van een bezoeker via een optredende artiest naar een bijzondere gast als Eberhard van der Laan.