Nierstichting promoot zoutbewustzijn met 'Goed of Zout?'

30-03-2021 (12:03) - Campagnes

Onbewust krijgen 85% van de Nederlanders met alledaagse producten meer zout binnen dan goed is voor de nieren. Met de door Energize ontwikkelde zoutcampagne wil de Nierstichting mensen zoutbewuster maken en goede alternatieven aanreiken.

De Nierstichting wil mensen bewust maken van de hoeveelheid zout in producten en hen motiveren al op het moment van aankoop voor een minder zout, maar ook heel lekker alternatief te kiezen. De campagne bestaat uit de Goed of Zout quiz, en op social media wordt er naast het goede alternatief ook receptideeën gedeeld. Om de oudere doelgroep te bereiken is een advertorial ingezet in het magazine van de Seniorenwijzer.

Credits
Verantwoordelijk bij klant: Jarina Rombouts–den Heijer, Nicolet Annema
Bureau: Energize
Radio: Soundsright Studio
HTML animaties: De Franse Kamer