Niet iedereen leest het FD

28-02-2017 (15:59) - Campagnes

De nieuwe geïntegreerde campagne van het FD is van start gegaan. De campagne is in samenwerking met bureau Fitzroy ontwikkeld, dat begin van dit jaar de pitch won. Onder de noemer “Iedereen weet / Niet iedereen weet” wil het FD invulling geven aan haar merkessentie:  “professionals dagelijks op voorsprong zetten”.


De campagne maakt gebruik van de laatste nieuwsfeiten, die als eerste door het FD zelf naar buiten worden gebracht. Dit kan eigen informatie en inzichten zijn, maar ook die van peers. Nieuws dat dus niet bij andere nieuwsmerken te vinden is. 

 
Door dit mechanisme wordt het niet een 360 graden campagne, maar een 365 dagen campagne. Het wordt “real time advertising" ofwel iedere dag wordt er een nieuw statement gecommuniceerd met daaraan gekoppeld een voor iedereen gratis te lezen artikel. Zo willen we de relevantie van de verschillende diensten van het FD bij een groter publiek kenbaar maken.

 
Jur Baart, eigenaar Fitzroy. “Voor het FD hebben we gekozen voor een realtime contentstrategie waarbij we iedere dag een uiting pluggen via de social media en digitale outdoor gebaseerd op het laatste nieuws. We werken hiervoor nauw samen met de redacteuren. Samen willen we à la minute prikkelende uitingen ontwikkelen waarbij we onderstrepen dat niet iedereen het FD leest en dus ook niet iedereen die voorsprong heeft. Zo zitten we dicht op de positionering zonder de scherpte te verliezen.”