Nieuw: de Instagram-powered tripplanner

07-10-2015 (18:14) - Campagnes

11.48 uur -Travel Alberta lanceert in samenwerking met Eigen Fabrikaat en Superhero Cheesecake de Instatrip: een interactieve reisplanner voor de wintervakantie in Alberta, Canada, op basis van Instagram foto’s.

Het Canadese gebied van Alberta is een visueel schouwspel dat bijna geen woorden nodig heeft, of zoals men zegt: ’Seeing is believing’. Daarom creëerde Eigen Fabrikaat samen met Superhero Cheesecake een Instagram-powered tripplanner: de Instatrip door Alberta. De planner vraagt je om je eigen reis samen te stellen, op basis van de winterse activiteiten in Alberta. Door elke dag een andere activiteit te kiezen, plant de Instatrip een roadtrip door Alberta. En één gelukkige winnaar vliegt in december samen met een vriend naar Alberta om de Instatrip ook echt te maken.


De Instatrip maakt onderdeel uit van een geïntegreerde campagne om wintersport in Alberta, Canada onder de aandacht te brengen bij het Nederlandse publiek. En door user generated content als centraal bewijsmiddel te gebruiken, voelt de ultieme wintervakantie heel dichtbij. Daarmee is de hele campagne gebouwd op middelen waar de beelden het best tot hun recht komen. Daarnaast wordt er een documentaire gemaakt van de uiteindelijke winnaar, die eind december wordt uitgezonden op Discovery Channel en maakt vlogger Noah de Zeeuw verschillende vlogs in zowel Nederland als Canada. De Instatrip via online prerolls en cromo’s op bijvoorbeeld National Geographic en TLC verder aangejaagd.
 

Credits
Klant: Travel Alberta
Bureau: Eigen Fabrikaat
Technische realisatie: Superhero Cheesecake
Media: BrandDeli & Havas
Muziek: Big Orange