Nieuwe campagne (en nieuw bureau) voor Fernandes

09-05-2017 (22:11) - Campagnes

ACHTUNG! mcgarrybowen heeft een frisse in-your-face campagne ontwikkeld en introduceert het nieuwe mantra: ‘No Spang. Maak er wat van. Fernandes.’


De nieuwe campagne, ontwikkeld vanuit het bestaande ‘No Spang’-gedachtegoed van het frisdrankmerk, draait om daily struggle in het leven van jongeren uit de Randstad. Of je nou ‘stress’ hebt om er goed uit te zien, om te regelen of om op te boksen tegen verwachtingen; van elke situatie valt iets te maken.


nieuwe tori

Het ‘No Spang. Maak er wat van.’-mantra wordt breed gelanceerd met een serie video’s, mobile advertising, ‘No Spang’-pre-rolls, een eigen playlist, Spotify-advertising, activatie en OOH. Ga je binnenkort naar de film? No Spang. Ook daar maakt Fernandes wat van met video’s op maat in het blok voor enkele grote blockbusters.


nieuwe stylo

Het nieuwe gedachtegoed krijgt vorm in een uitgesproken, door ACHTUNG! mcgarrybowen ontwikkelde stijl, passend in de leefwereld van de doelgroep. Er is bewust gekozen voor Surinaamse heritage in een hedendaags jasje: geen palmbomen en kokosnoten maar een mentality-driven campagne die past bij de urban doelgroep. 

De door Millford ontworpen pack designs van de vernieuwde blikjes komen duidelijk naar voren in een serie video’s die de pit, energie en vrolijkheid passend bij het merk terugbrengen in communicatie.

'Fernandes heeft een uitgesproken imago en uitgesproken smaak. Daar hoort een uitgesproken en opvallende campagne bij waar het merk en onze lekkere Surinaamse frisdrank in de herkenbaar gekleurde blikjes een hoofdrol krijgen' vertelt Joost Dijkstra, Sr. Manager Portfolio bij Coca-Cola European Partners en verantwoordelijk voor Fernandes.

credits
Klant: Fernandes (Coca Cola Enterprises)
Verantwoordelijk klant: Joost Dijkstra, Cynthia Smeets, Brendan Lyons
Bureau: ACHTUNG! mcgarrybowen
Creatie: Patrick van Haperen, Robin Meekel, Mark Muller (CD)
Strategie: Gerben van der Zwaard
Account: Joeri Bakker
Producer: Johan de Meijer
Design: Christian Mezöfi, Scott Kooken, Joost Huver
Animatie: Danny Merk, David Schagerström
Sound Studio: Earforce