Nieuwe campagne voor jubilerend Robeco SummerNights

23-06-2016 (11:17) - Campagnes

Met de Robeco SummerNights willen Het Concertgebouw en Robeco muzikale traditie op innovatieve wijze voor iedereen toegankelijk maken. Met een programmering van klassiek tot modern, van akoestisch tot elektrisch zijn de Robeco SummerNights al 28 jaar een van de best bezochte festivals van Nederland. VBAT kreeg de opdracht om de visuele stijl, merkcampagne en marketingmateriaal te ontwikkelen.
 
De oude identiteit leunde sterk op herkenning door de merkkleuren; roze en geel toegepast op een witte basis. De uitdaging was om deze kleuren en herkenning te behouden, maar tegelijkertijd een nieuwe dimensie aan het merk te geven. 
 
uitgangspunten
Er waren twee uitgangspunten die aan de basis stonden van het concept:
Passie; is een gezamenlijke merkwaarde van Robeco en Het Concertgebouw, wat het een kernwaarde voor Robeco SummerNights maakt. Dit wilden we uitdragen in de stijl.
Nacht; De concerten vinden vooral ‘s avonds plaats (vandaar de naam SummerNights). Naast het zomerse hebben we ook gezocht naar een element dat de avond kon weergeven.
 
concept
We beseften al snel dat zwart een belangrijke component was om toe te voegen aan het kleuren palet. Niet alleen vertegenwoordigt het de 'Night' in Robeco SummerNights, maar ook creëert het een betere basis voor het iconische roze en geel waardoor deze herkenbare kleuren nog sprekender worden. Iconische 'vlammen' werden toegevoegd als een onderscheidend grafisch element, dat de passie benadrukt. De vlammen zijn in feite een omgekeerde versie van de grafische liervormen uit de visuele identiteit van Het Concertgebouw; een subtiele herinnering dat Het Concertgebouw de locatie is van Robeco SummerNights.
 
Image Credits: John Lewis Marshall