NOC*NSF kiest voor SportVibes

03-01-2017 (12:44) - Campagnes

SportVibes gaat sportbonden en NOC*NSF helpen bij de ontwikkeling en activatie van de campagne Sportplezier, onderdeel van het programma Naar een Veiliger Sportklimaat. Met dit programma willen NOC*NSF, de KNVB en KNHB agressie op en om de velden voorkomen en positief coachen en sportiviteit stimuleren.
 
Bert Renkema van NOC*NSF: ‘De afgelopen twee jaar hebben we ons met het online platform tv-Sportplezier gericht op ouders en hun gedrag op en rond het veld. De volgende stap is de aandacht in de communicatie verbreden naar de overige vrijwilligers op de verenigingen.’ 
 
SportVibes ontwikkelde met dat uitgangspunt een creatieve online content-en platformstrategie voor de komende twee jaar. Renkema: ‘SportVibes weet hoe het reilt en zeilt op een club, wat de gevoeligheden zijn en hoe verenigingsmensen betrokken kunnen worden.’ Het bureau gaat www.TVSportplezier.nl en www.veiligsportklimaat.nl samenvoegen tot een online platform, dat via een social media campagne gepromoot wordt. Uitgangspunt is het verspreiden van verhalen van de vrijwilligers om interactie en kennis delen te bevorderen.
 
Het nieuwe platform wordt gelanceerd in de week van het Sportplezier, die van 4 tot 12 maart duurt. Er vinden in die week activiteiten, georganiseerd door diverse sportbonden, plaats rondom het thema.