NS International inspirerend met Retour-campagne

18-05-2017 (06:45) - Campagnes

Het reizen met de trein is een romantische aangelegenheid. Het eindeloos mijmeren in de trein terwijl veranderende landschappen aan je voorbijtrekken spreekt bij ons allemaal tot de verbeelding. In de nieuwe campagne, genaamd Retour, van NS International word je door Susan Smit meegenomen op een sprookjesachtige reis.


Susan Smit
In de film ziet de kijker de beroemde schrijfster Susan Smit op haar weg terug van een weekendtrip Parijs waar ze nieuwe inspiratie voor haar boek heeft opgedaan. De kijker wordt aan de hand van haar verse herinneringen meegenomen door de stad. De sferische beelden verlengen en onderstrepen het reisgevoel dat niet ophoudt bij het vertrek uit Parijs. 


nagenieten

Joey Hullegie, Creative Director bij Initiative Tomorrow: “We laten met Retour mensen zien die op de terugreis nagenieten van een ervaring in één van de NSI bestemmingen. Dit levert een sterke, maar natuurlijke branding van de film en laat zien dat de trein integraal onderdeel is van de reiservaring in plaats van een logistieke vervoerder.”


lastig combineren
Jose Hofman, Communicatiemanager bij NS International: “Wij vonden het belangrijk om alle voordelen van het treinreizen te laten zien, zoals het comfort en de ontspanning. Dat is soms lastig te combineren met inspiratie, maar met de “Retour” films hebben we een mooie vorm gevonden.”


samenwerking Margriet
Naast video’s is er ook een samenwerking met Margriet opgezet waarbij geselecteerde steden uit worden gelicht in uitgebreide redactionele artikelen. Deze strategie is nieuw voor NSI en is bedoeld om extra verdieping en ondersteuning aan de retourcampagne te geven.


De Retour-campagne zal vanaf te zien zijn. Na Parijs zullen andere Europese bestemmingen volgen met bijpassende karakters.


Fotograaf: Iris Planting

NSI - Retour - Parijs - Hoofdfilm from chrisromer on Vimeo.