Ocean’s eerste DeepScreen campagne is live

09-11-2021 (15:48) - Campagnes

Met veel trots presenteren Johnnie Walker en Ocean de allereerste DeepScreen campagne in Nederland, een ware 3D experience. Deze unieke DeepScreen campagne is te zien op de digitale schermen Amsterdam Leidseplein en Rotterdam Binnenwegplein.
 
Johnnie Walker wilde een next level DOOH campagne - iets unieks, iets anders. Ocean Nederland presenteerde precies op dat moment een nieuwe 3D-techniek om adverteerders de mogelijkheid te bieden bestaande en nieuwe technologieën te benutten en op die manier spectaculaire publiekservaringen te bieden. Precies hetgeen dat Johnnie Walker op dat moment zocht.
 

DeepScreen banner

Met Ocean’s DeepScreen wordt een ware 3D-experience gecreëerd. Door middel van Ocean’s gepatenteerde templates maakt Ocean 3D toegankelijk. Deze templates kunnen worden gebruikt om het artwork op de juiste manier te vervormen en een unieke illusie te creëren op de schermen.
 
DeepScreen maakt gebruik van een techniek die 'anamorfose' of 'geforceerd perspectief' wordt genoemd. Het is een manipulatietechniek waarmee beelden wiskundig vervormd worden tot een optische illusie. Zodra de beelden bekeken worden vanuit een specifieke hoek wordt namelijk de illusie van diepte (3D) gecreëerd. DeepScreen werkt het beste op full-motion schermen. Onze ogen zijn getraind om alles dat beweegt in onze omgeving te zien en te volgen.