Ode aan de Zaterdagfamilies

08-05-2021 (09:00) - Campagnes

Sinds 2016 claimt ŠKODA de Zaterdag. In die tijd heeft het merk een enorme groei doorgemaakt. Met de introductie van de ‘Zaterdagfamilies’ geeft ŠKODA een nieuwe invulling aan het Guiding Idea. En maakt het merk de volgende stap om nog dichter bij de Nederlander te komen.
 
2020 was een moeilijk jaar en ook de automarkt had hier last van. ŠKODA besloot tegen de trend in wel te gaan investeren in het merk. Voortbouwend op de succesvolle Zaterdag en wederom gebaseerd op een mooi, herkenbaar inzicht. Niels Westra, Creative Partner Selmore: “In het weekend brengen we niet alleen tijd door met ons gezin, maar ook met ons voetbalteam, wielervrienden of hobbyclub. En daar voel je je vaak net zo verbonden mee als met je echte familie. Zo ontstond het idee rond de Zaterdagfamilies. Een mooie verdieping op onze Zaterdag.”
 
Joost de Kanter, Manager Marketing ŠKODA: “De Zaterdag geeft ons veel houvast, ook tijdens de lockdown. Denk aan onze Zaterdaghulp Inhaalfeestjes die we vorig jaar hebben uitgevoerd. Maar hoe leuk die activatie ook was, ik ben blij dat we nu alsnog de merkcampagne uitrollen rondom de Zaterdagfamilies. Met deze nieuwe campagne willen we de Zaterdag een nog grotere rol geven in alles wat we doen. Niet alleen in alle media en op onze eigen platforms, maar ook bij onze dealers.”
 
De Zaterdagfamilies campagne is gelanceerd op zaterdag 8 mei. In de drie dagen voorafgaand zijn al korte teasers te zien waarin de diverse Zaterdagfamilies worden geïntroduceerd. De merkfilm wordt via sequential messaging opgevolgd door online campagnes over de diverse ŠKODA modellen. Hierin demonstreren de verschillende Zaterdagfamilies hoe hun ŠKODA van pas komt.
 

Credits

Klant : ŠKODA
Titel : Zaterdagfamilies
Datum on air / live : Teasers = 5 t/m 7 mei Hoofdfilm = 8 mei 2021
Copywriter : Niels Westra
Art Director : Jakko Achterberg
RTV Producer : Jorieke de Jong
Account : Sanne Willems & Anja Froeling
Strategie : Moniek Westerop & Anja Froeling
Opdrachtgever : Joost de Kanter & Tessa Missler

Productiemaatschappij : HALAL
Regisseur : Anna van ’t Hek
D.O.P./Cameravrouw : Myrthe Mosterman
Producer : Roos Blank
Production Manager : Annely Valk
Research : Eva Vijselaar, Josephine Houtman
Fotografie : Elmer van der Marel

Offline studio : Kapsalon
Offline editor : Annelien van Wijnbergen
Online : De Grot, Robin Hancock
Grading : De Grot, Joppo

Muziek composer : Zbigniew Wolny “Ziggy”
Geluidstudio : Ambassadors
Geluidstechnicus : Joep Meijburg
Voice Over : Leopold Witte 

ŠKODA | Zaterdagfamilies from Selmore Creative Agency on Vimeo.