Oikocredit goes India

29-01-2018 (06:45) - Campagnes

Toegang tot krediet of financiële instituties is niet voor iedereen overal vanzelfsprekend. Dit betekent niet dat de wil om zelf iets op te bouwen ontbreekt. Door te beleggen in microkrediet kan iedereen ondernemende mensen helpen met hun droom. Deze boodschap wil Fitzroy uitdragen in de nieuwe commercial voor Oikocredit.
 

Eric Holterhues, directeur Oikocredit: “In de commercial laten we Asha uit India zien die een droom heeft: een eigen atelier beginnen. Deze droom wordt uitgebeeld in een traditionele Bollywood setting. In de commercial stappen we vervolgens uit haar droom en tonen we de werkelijke situatie waarin mensen zoals Asha verkeren."
 

weinig middelen

Marnix Tiggeloven, eigenaar Fitzroy: “Ongelooflijk trots om voor deze mooie klant met relatief weinig middelen zo’n commercial te maken. Eigenlijk zou iedereen klant bij Oikocredit moeten worden om zo het ondernemende in de mens verder te stimuleren.” 


De commercial werd geregisseerd door Marco Grandia en geproduceerd door Fitzroy in samenwerking met Hectic Content Mumbai. De film is te zien op televisie en online en wordt ondersteund door banners, DM’s en advertorials.

credits

Opdrachtgever: Oikocredit
Verantwoordelijk bij klant: Eric Holterhues
Bureau: Fitzroy
Creatie: Joris van Ingen & Koos van Nuenen
RTV: Fatima Engelhard
Regie: Marco Grandia
D.o.P.: Sundeep Chatterjee
Line Productie: Hectic Content
Editor: Lisette van der Lee
Postproductie: De Grot
Sounddesign: Haaifaai De luxe