Overijssel. Overheerlijk on-Nederlands

01-10-2020 (08:46) - Campagnes

Overijssel heeft een nieuwe campagne gelanceerd waarmee het Nederlanders naar de provincie wil lokken. Boodschap van de campagne is dat Overijssel een gebied is waar mensen normaal gesproken de grens voor oversteken. Daar waar de cultuur anders is, het landschap adembenemend en de smaken onbekend. Mooie bijkomstigheid: je hoeft er niet voor in het vliegtuig te stappen.
 
Lemon Scented Tea ontwikkelde de campagne ‘Overijssel. Overheerlijk on-Nederlands’ in opdracht van MarketingOost. Alice Voorhorst, manager Branding bij MarketingOost legt uit waarom de campagne nu pas gelanceerd is: ‘Uit een recente peiling onder het consumentenpanel geeft bijna 1 op de 3 ondervraagden aan dit najaar nog een weekendje weg te gaan. Vooral september en oktober zijn populair. Daarom zetten we juist nu de provincie in de spotlight om zo het seizoen te verlengen.’
 
Begin 2021 komt een tweede commercial op TV, met aandacht voor een ander gebied in Overijssel. Daarnaast is ‘Overijssel. Overheerlijk on-Nederlands’ terug te zien in print en online. Zo kunnen de ondernemers zelf aan de slag met de campagne: Op VisitOost.nl kan men een eigen banner ontwikkelen.
 

Credits

Klant: MarketingOost
Verantwoordelijk bij klant: Alice Voorhorst-Hulshof, Vera Doornhegge-Buwalda
Bureau: Lemon Scented Tea
Regie: Danny Maas
Productie: Studio MAD