Overleven met borstkanker

28-09-2016 (16:57) - Campagnes

In de campagne rondom borstkankermaand 2016 komen drie vrouwen aan het woord met hun verhaal over de langetermijneffecten van borstkanker. In eerste instantie is niet gelijk duidelijk dat Pink Ribbon de afzender is. Maar dat is juist de bedoeling.


‘Hartfalen en borstkanker zijn twee zaken waar het publiek niet direct het verband tussen legt. Toch heeft één van onze hoofdrolspeelsters als gevolg van de behandeling van borstkanker nu een hart met slechts een pompfunctie van 40%. Dan ben je op je vijftigste opeens hoogbejaard, met alle gevolgen van dien', 
aldus Robert van der Lans van het verantwoordelijke bureau The Oddshop.

Pink Ribbon en The Oddshop willen met de campagne mensen doen inzien dat zelfs als men de ziekte overleeft, er vaak ernstige en blijvende gevolgen zijn voor de patiënt.

Naast de drie films produceerde The Oddshop ook 3 portretten met de vrouwen. Deze worden gebruikt in print en online. Tevens brengt Pink Ribbon dit jaar weer het Pink Ribbon Magazine uit en is er een nieuwe versie van de iconische Pink Ribbon Armband. De opbrengsten hiervan komen ten goede aan borstkankeronderzoek.

De campagne gaat vanaf vandaag tot eind oktober live in print, tv, outdoor, bioscoop, radio en online 

credits
Pink Ribbon: Anja Scheltens en Neeltje Meijs
Reclamebureau: The Oddshop
Creatie: Niels de Wit, Robert van der Lans, Marten Meijboom, Joost van der Schoot
Account: Oscar Hamming, Orfee Goedkoop, Madelon Tiemens
Design: David de Greef, Dino Kho
Fotografie: Jaap Vliegenthart
Productiemaatschappij: Sounds Like Film 
Regisseur: Louis van Zwol
Producer: Jorrit Gerritsen en Arjen Oosterbaan 
D.O.P. : Jeroen Simons
Post-productie en edit: Sounds Like Film
Grading: Captcha / Barry Clarke 
Muziek: Nando Eweg / Sounds Like Film
Voice-over: Fred Delfgaauw
Online productiemaatschappij: Lucas & Mallee
Mediabureau: Zigt
Lithografie: Straight Premedia