Own The Twilight

23-05-2016 (18:44) - Campagnes

De 'twilight', het magische licht dat verschijnt rond zonsopgang en –ondergang, is voor fotografieliefhebbers een hoogtepunt.  Twilight foto’s komen dan ook regelmatig op Facebook en Instagram voorbij. Omdat de Samsung Galaxy S7 zelfs bij weinig licht perfecte foto's maakt, en dus bij uitstek geschikt is voor de twilight, ontwikkelde Cheel voor Samsung de activatie ‘Own The Twilight’.


De camera van de Samsung Galaxy S7 werd in de eerste fase van de campagne onder de aandacht gebracht met een online story en een viraal Instagram-account: ‘The Worst Instagram Account. Ever.’ In deze tweede fase van de campagne wordt de doelgroep met een online video aangespoord om buiten spectaculaire twilight-momenten vast te leggen. Daarnaast is er een nauwe samenwerking met meerdere Instagram-influencers opgezet. Zij gaan #OwnTheTwilight introduceren en onder de aandacht brengen. Hun content en videotips over smartphonefotografie worden zowel via hun eigen kanalen en de actiesite als via een uitgebreid online mediaplan verspreid.

open voor alle smartphinegebruikers
Omdat Samsung wil interacteren met alle smartphone- en fotografieliefhebbers, staat deze competitie open voor alle smartphonegebruikers, ongeacht het merk van hun device. Deelnemers kunnen hun inzending bekijken op digitale kanalen, maar bijvoorbeeld ook via het RTL-weerbericht. Weekwinnaars ontvangen als prijs een Galaxy S7 edge. De winnaar van de hoofdprijs vliegt naar het eiland Bali om daar de mooiste twilight ter wereld te bewonderen (en te fotograferen).

Voor de activatie is een speciale website gebouwd die werkt als een app. Daar kunnen bezoekers een ‘twilight-alarm’ activeren om op de juiste tijd foto's te maken en is er meer informatie over de Galaxy S7 te vinden. 


Credits

Bureau: Cheel 
Creatie: Ton van Jole, Taco Zuidema, Annemiek den Uil, Björn Diemer, Stephan Gonnissen
Account: Janita Veenstra, Mariska Kloezen, Judith Langeslag
Agency Producer: Melissa Nieveld
Strategie: Ernst-Jan Koomans
Verantwoordelijk bij Samsung: Gerben van Walt Meijer, Marius Klijzing, Roos Bulder
Mediabureau: Starcom
Regisseur: Nanno Jiskoot
Productie Maatschappij: Hazazah
Producer: Cynthia Fidder
Line Producer: David Leite | With Milk Films
DOP: Nanko Goeting
Editor: Brian Ent | Kapsalon
Colorist: Tim van Paasen | The Compound
Online: Daniel Falkenhagen Corte Real | The Compound
Sounddesign & mixage: Marcel Bultman | Postoffice
Muziek:  Sizzer Amsterdam
Digitale realisatie: Eva Rekers, Peter Zonneveld, Jeroen Hammann 

De video wordt geladen, een moment...duurt het te lang, refresh dan even.