Philips en Ogilvy Amsterdam op de bres voor betere patiëntenzorg

28-02-2018 (16:56) - Campagnes

Philips en Ogilvy Amsterdam laten in een social campagne zien hoe MRI-scans comfortabeler kunnen verlopen voor patiënten. Een speciaal Ambient Experience thema genaamd Hollandse Meesters, is een resultaat van een samenwerking tussen Philips, het AMC, Erasmus Medisch Centrum, Rijksmuseum en Rotterdam Philharmonisch Orkest.


Gedurende een scan worden patiënten begeleid door kunst en muziek. Twee aspecten die een positief effect hebben op het welzijn van mensen. Met de Ambient Experience streeft Philips opnieuw naar de hoogst mogelijke kwaliteit zorg, zonder hierbij het menselijke aspect uit het oog te verliezen.
 
De social campagne, gericht op Health Professionals, laat van verschillende perspectieven het effect van kunst en muziek op welzijn zien. Bekijk de hero film hier.

credits

Royal Philips: Nathalie Lam (Head of Global Sponsorship) en Marion Zegers
(Communication Manager AE)
Creatie: Peter van Rij, Martijn van Marle, Mitchell Diercks en Jasper Vierboom
Account: Pauline Landa, Florent Geerts en Hilary Solomon
Strategie: Madzy Beynen
Productie: CAM DAVID / Kim Wolffensperger, en Mariska Fransen
Productiemaatschappij: KAAPS / Anne Steendijk
Regisseur: Eelco de Winter
Media Agency: Social Lab