Pokon lanceert Pokon Powerplanten: planten die appen als ze iets nodig hebben

25-01-2021 (12:00) - Campagnes

Pokon, sinds 1929 specialist op het gebied van plantverzorging, lanceert Pokon Powerplanten. Uit recent onderzoek door het merk blijkt dat Nederlanders gemiddeld 13 planten in huis hebben, waarvan er elk jaar gemiddeld 2 sterven door onwetendheid over de verzorging. Die tijd is  nu voorbij dankzij Pokon Powerplanten die appen als ze iets nodig hebben. De bijbehorende campagne is ontwikkeld door VooDoo Amsterdam, het nieuwe bureau van Robert Volten en Pieter van den Heuvel.
 
Met berichten als: “Hi! Je hebt het vast al gemerkt, maar in de winter heb ik liever een slok minder dan meer.” en “Hi! Je weet dat ik liever niet bij de verwarming sta, toch? Ik wil nog niet uitdrogen hoor!”, laat de plant zijn eigenaar weten wat hij nodig heeft.
 
Pokon Powerplanten zijn alleen online verkrijgbaar, worden duurzaam geteeld en daarna rechtstreeks van de kweker thuis afgeleverd. Je ontvangt naast de sterke plant ook een watermeter en voeding. Wanneer je jouw Pokon Powerplant registreert, kan je gebruik maken van de app. Je krijgt dan een berichtje wanneer jouw plant iets nodig heeft. Nooit meer te veel of te weinig water, altijd op tijd voeding, de juiste plek in huis met precies voldoende licht (of schaduw). Zo kan jij optimaal en met zekerheid genieten van jouw Pokon Powerplant!
 
Melissa Rutjes, Online Trade Marketeer bij Pokon: “Ons groene hart huilt als wij horen hoeveel kamerplanten er jaarlijks doodgaan door gebrek aan kennis over groenverzorging. We hebben achter de schermen hard gewerkt aan dit project en zijn dan ook enorm blij en trots dat wij dit eindelijk mogen onthullen! Met Pokon Powerplanten bieden wij een oplossing voor iedereen die wil genieten van levend groen in zijn of haar interieur, maar wat hulp nodig heeft bij de verzorging. Hiermee zetten wij de volgende stap in onze ambitie.”
#PowerToDePlant
 

Nieuw bureau

Ter introductie lanceert Pokon een nieuwe campagne #PowerToDePlant, waarin zij Nederland kennis laat maken met Pokon Powerplanten. Deze campagne is ontwikkeld door VooDoo Amsterdam, het nieuwe bureau van Robert Volten en Pieter van den Heuvel. Zij wonnen de opdracht na een pitch, begeleid door Rob Benjamens van B&BA. Joris Dommels regisseerde met Holy Fools de campagnefilms en Thomas van Schaik is verantwoordelijk voor de onderscheidende, groene productfotografie. De campagne is online en out of home te zien.
 
Robert Volten, Managing Director bij VooDoo Amsterdam: “Vanaf het moment dat wij de briefing ontvingen waren wij direct razend enthousiast, want wie kan consumenten beter helpen dan dé expert op het gebied van plantverzorging? Wij wilden het eens anders doen en bekeken de opdracht vanuit het perspectief van de plant. Zo is het idee ontstaan om de plant te laten communiceren met zijn eigenaar. Iedereen communiceert via z’n mobiel, dus waarom niet met je plant? Met Pokon samenwerken aan deze campagne was fantastisch. Vol energie en enthousiasme hebben we er, ondanks alle corona-perikelen, samen iets te geks van gemaakt.”
 

Credits

Klant: Pokon Naturado
Verantwoordelijk: Heleen van Benthem; Emiel Koops; Colette Lip; Melissa Rutjes, Anne Polman, Ben Scheer
Agency: VooDoo Amsterdam
Account: Robert Volten
Creatie: Pieter Van den Heuvel
Productie: Holy Fools
Regisseur: Joris Dommels
Producer: Annelies van Schaik
DOP: Gregg Telussa