Premier League start seizoen met sound van MassiveMusic

15-08-2016 (13:31) - Campagnes

MassiveMusic heeft in samenwerking met het Londense design bureau DixonBaxi een nieuwe en eigen muzikale identiteit geproduceerd voor de Premier League seizoen 2016/17, als onderdeel van de broadcast rebranding van de belangrijkste Engelse voetbalcompetitie.

 
Naar aanleiding van het besluit van de Premier League om zonder titelsponsor (voorheen: Barclays Premier League) verder te gaan, ontwierp het Londense DesignStudio eerder dit jaar een opvallend nieuw design waarbij DixonBaxi de creatieve leiding en visie voor de broadcast rebranding als taak kreeg opgelegd. Als aanvulling op de nieuwe visuele stijl heeft MassiveMusic de audio-identiteit van de wereldwijde uitzendingen van de Premier League vernieuwd. Daarnaast hebben DixonBaxi en MassiveMusic ook samengewerkt om de ‘walk on’ stadionhymne te creëren die dit seizoen aan het begin van elke Premier League-wedstrijd te horen zal zijn.
 
twee miljard kijkers
Deze rebranding zal wereldwijd een publiek van twee miljard kijkers bereiken. De Premier League zendt alle 380 wedstrijden uit, over de hele wereld. Daarnaast is er zes keer per week een voetbal magazine te zien, allemaal voorzien van de nieuwe sound.
 
Roscoe Williamson, Head of Branding bij MassiveMusic in Londen, zegt: 'DixonBaxi, DesignStudio en Premier League zijn bij de visuele vormgeving voor een ultramoderne look gegaan. Voor ons was het cruciaal om iets soortgelijks voor de muziek te bedenken, als aanvulling op deze gedurfde visuele stijl. Voor de Premier League was dit een geweldige kans om een sterke positie in te nemen in het hebben van een eigen geluid. Het viel ons namelijk op dat de meeste voetbalcompetities, waar ook ter wereld, toch een vrij generieke sound laten horen.'
 
MassiveMusic heeft voor een overkoepelend muzikaal thema gekozen, met variaties voor de verschillende zenders en een aantal versies voor de verschillende uitzendprogramma’s van de competitie. Het muzikale concept is gebaseerd op drie elementen: het internationale publiek, de nieuwe eigentijdse uitstraling en de emotie die voortvloeit uit het 'theatrale' aspect van het voetbal.
 
Credits
Creative Agency: DixonBaxi
Muziek: MassiveMusic 
Head of Music & Brands: Roscoe Williamson
Music Producer: Tim Preston
Componist: Mark Adair
Managing Director: Paul Reynolds           

 
 

DixonBaxi | This is Premier League from DixonBaxi on Vimeo.

DixonBaxi | Premier League | Titles from DixonBaxi on Vimeo.

DixonBaxi | Premier League | Titles from DixonBaxi on Vimeo.