Proef eens een schilderij

20-04-2018 (15:39) - Campagnes

Met de Dutch Masterjuices Brand Sponsorship campagne, in samenwerking met Ogilvy Amsterdam, London en Singapore, en het Rijksmuseum, wil Philips mensen aanzetten tot het nadenken over hun voedingspatroon en levensstijl. 


Naar schatting komen 86% van alle Europeanen niet aan de aanbevolen vijf porties groenten en fruit per dag. De campagne vestigt de aandacht op deze lage consumptie.


Op een bijzondere manier verrast Philips de museumbezoekers met een tentoonstelling van stillevens van Jan van Huysem (1728), Anthony Oberman (1830) en Floris Claesz. van Dijck (1615) waaruit groenten en fruit gestolen is. Echter blijkt dat er nog één stuk fruit in het meesterwerk van Jan van Huysum is overgebleven: een appel. Onder toeziend oog van de bezoeker steelt een suppoost op een magische manier dit stuk fruit uit het stilleven. Wat vervolgens wordt omgetoverd tot een heerlijk gezond sapje. 


Naast een film om het bewustzijn van het belang van groente en fruit te vergroten zijn er ook ‘how-to’ video’s ontwikkeld die iedereen aanspoort om ‘Dutch Masterjuices’ te maken. 


essentieel

Egbert van Acht, Chief Business Leader van de Personal Health-activiteiten bij Philips: ”Bij Philips zijn we ervan overtuigd dat er altijd een manier is om het leven beter te maken en we zetten ons in om innovaties te ontwikkelen die de gezondheid verbeteren. Kunst verrijkt mensenlevens en als founding partner en lange termijn partner van het Rijksmuseum is Philips verheugd om samen te werken aan deze campagne, die onze passie voor kunst combineert met onze inzet voor gezond leven. Met ‘Dutch Masterjuices’ willen we laten zien dat goed eten een essentieel onderdeel is van een gezonde levensstijl.”


onvoldoende oog

Rijkmuseum-directeur Taco Dibbits: ”Naar mijn mening hebben onze bezoekers onvoldoende oog voor stillevens, terwijl het schitterende schilderijen zijn als je ze goed bekijkt. We zijn erg blij met de samenwerking tussen het Rijksmuseum en Philips omdat we zo goed bij elkaar passen doordat we de levens van mensen over de hele wereld willen verbeteren.”

credits

Klant: Royal Philips Brand Sponsorship, Nathalie Lam, Sandra van Espen
Bureau: Ogilvy Amsterdam, Ogilvy London, Ogilvy Singapore
Productie: CAM DAVID
Productiemaatschappij: We Film (campagnefilm), Dare Creative (receptenfilms)
Regisseur: Joeri Holsheimer