Sanquin mikt op gamers voor nieuwe bloeddonoren

23-08-2018 (15:37) - Campagnes

Sanquin, verantwoordelijk voor de Nederlandse bloedvoorziening, start een bijzondere actie om nieuwe donors te werven. Onder de campagnetitel #myfirstblood mikt Sanquin op gamers om een nieuwe doelgroep en nieuwe generaties aan te spreken. Daar vraagt de leeftijdsopbouw van het donorbestand van Sanquin om.


Tijdens de Europese Kampioenschappen van League of Legends begin september krijgt Sanquin unieke zichtbaarheid in de game, die door honderdduizenden Nederlandse gamers wordt gespeeld en bekeken. Onder het motto dat voor een bloeddonor de eerste keer bloed geven een belangrijk moment is, en dat is first blood voor de gamers van het spel League of Legends ook.

 

anderen helpen

Met de hulp van gamende donors en gamende patiënten, League of Legends topspelers en influencers wordt de game-community gemotiveerd om ook real life te gaan voor een first blood. Niet om hun eigen spel te winnen, maar om anderen te helpen bij de strijd van hun leven. Gamers die zich aanmelden voor een eerste afspraak bij Sanquin ontvangen na de afspraak een League of Legends-skin, een waardevol bedankje voor hun #myfirstblood bij Sanquin, namens Riot Games.