Scheepens achter internationale campagne BrabantNacht

09-08-2016 (16:23) - Campagnes

Brabant ontdekken tijdens de magie van de nacht, dat kan tijdens de BrabantNacht; een evenement op 17 september 2016 waarbij acht topattracties in Braban exclusief ’s nachts hun deuren openen. In opdracht van Visit Brabant bedacht Scheepens BrabantNacht en ontwikkelde de campagne die bestaat uit traditionele pr, influencer marketing, een activatiecampagne, een online campagne op Facebook, Twitter en Instagram én abri’s en megamasten.

 
achtergrond
Meer bezoekers van buiten Brabant naar Brabant krijgen, dat was de doelstelling van VisitBrabant, opdrachtgever van dit project. En Brabant, dat leer je niet kennen via een poster of brochure, dat moet je ervaren. Dus in plaats van te vertellen dat mensen naar Brabant moeten komen, nodigen we ze uit voor een bijzonder evenement: BrabantNacht.
 
BrabantNacht 2016 is de aftrap van een jaarlijks terugkerend evenement, waarbij in de volgende edities nog meer locaties, ondernemers zich kunnen aansluiten.

(Inter)nationale campagne
Tijdens de activatiefase in de maanden juli en augustus toeren zes opvallende rood-wit geblokte objecten door Noordrijn Westfalen, Nederland en België. In deze objecten verrassen gastvrouwen en heren voorbijgangers met inkijkjes in de evenementen en Brabant. Tegelijkertijd word BrabantNacht onder de aandacht gebracht door middel van traditionele pr, influencer marketing, een online campagne op Facebook, Twitter en Instagram én abri’s en megamasten. In Nederland (buiten Brabant), Duitsland (Noordrijn-Westfalen) en Belgie (Antwerpen e.o).
 
Credits
Strategie/Concept: Sjoerd Goderie, Richard de Jong, Eelco Anneveldt
Art/Design: Richard de Jong, Marwin Saris
Account: Alt-Willem Spenkelink, Suraya Kartopawiro.
Klant: Maartje Oomen, Heleen Huisjes, Tamara Ernst, Marieke Maas
Media: Bluefield Agency: Marielle Slenders.
Activatie: Soeps Collective: Daan Melis.
Fotografie: Tycho Merijn
Filmproductie: Cutjongens: Merlijn Passier, Bart van Sinten
PR/Influencer marketing: Sherpa's Stories: Isabel Mosk
Website ontwikkeling: Insiders: Auke Buma