Slimme wervingscampagne met 750.000 unieke gifjes

13-01-2017 (08:00) - Campagnes

Bij OGD is je baan meer dan werk en daarom zoeken ze geen mensen bij een vacature, maar laten ze mensen hun perfecte vacature vinden. Een kandidaat maakt zelf zijn ideale vacature: een vacaturetitel die in woord én beeld, namelijk met gifjes, laat zien dat hij meer is dan zijn functietitel. Uit de vacaturetekst blijkt dat OGD dit omarmt met cultuur, werksfeer en faciliteiten. De campagne komt uit de koker van Kaliber.


meer dan werk
De website 'Je baan is meer dan werk' is het kloppend hart van de campagne. De kandidaat maakt hier de vacature die echt alleen bij hem past. De vacaturetitel-generator biedt verschillende keuzes rond thema's als karaktereigenschappen, hobby's en favoriete werkzaamheden. In totaal kunnen er 750.000 unieke vacatures gemaakt worden.
 

unieke gifjes
Elke vacaturetitel wordt tot leven gebracht met een uniek gifje. Een gifje dat een verzameling is van verschillende gifjes van het platform GIPHY. De gifjes worden gegenereerd op basis van onderdelen van de vacaturetitel. Van trotse ouders die goed zijn in tafelvoetballen tot verstokte gabbers die graag knutselen met 3D-printers.


slimme campagne

Via een slimme campagne waarin de vacaturetitel ook centraal staat worden kandidaten naar de website geleid. De uitingen sluiten aan op het profiel van de ontvanger. Zo krijgt iemand die een comicbeurs bezoekt een advertentie met 'comic-geek' in de titel en iemand die veel googlet op gadgets een advertentie met 'gadgetfreak'.

 

Naast het campagneconcept ontwikkelde Kaliber ook de arbeidsmarktpositionering. 'Werken bij OGD. Je baan is meer dan werk'. Deze thematiek sluit aan op de kernwaarden van OGD en haar unieke bedrijfscultuur en vormt het duurzame fundament om voor verschillende doelen en doelgroepen arbeidsmarktcommunicatie te voeren.