Smaakmakers in campagne Hertog Jan Bier door The Valley

20-03-2018 (16:23) - Campagnes

Voor de lancering van Grand Prestige Vatgerijpt 2018 zijn de brouwers van Hertog Jan samen met bekende smaakmakers op zoek gegaan naar de oorsprong van de smaak van een reeks nieuwe biersoorten. The Valley ontwikkelde een branded content campagne die de bierliefhebber meeneemt van boom tot glas.  


In een reeks mini-documentaires gaan de brouwers samen met wijnexpert Harold Hamersma, bourbonkenner Anne Stokvis en Michelin chefkok Luc Kusters op onderzoek uit. Tijdens de smaakexpeditie vragen de brouwers van Hertog Jan zich af wat er allemaal invloed heeft op de smaak van hun vatgerijpte bier. Wat doet hout met de smaak? Wat voor effect hebben schommelingen in de temperatuur? En wat doet tijd? 

 

gelaagd bier

Grand Prestige Vatgerijpt is een bier dat de positie van Hertog Jan als ambachtelijk biermerk moet versterken. Het gerijpte bier, de combinaties tussen brouwers en smaakmakers, de verpakking, de documentaires en een proeverij benadrukken samen de gelaagdheid van het merk en de Liefde voor Bier. 


Er is expliciet voor gekozen om Grand Prestige Vatgerijpt 2018 te lanceren met voornamelijk long format content. Gijs ten Buuren, strateeg: “We zien dat mensen nog steeds graag long format tot zich nemen, zolang de content kwalitatief hoogwaardig en relevant is. Bier is wat dat betreft een dankbaar onderwerp.” De long format content wordt uitgezonden op verschillende BrandDeli kanalen, op het platform van De Persgroep en op de eigen (social) kanalen van Hertog Jan.

 

credits

The Valley, Strategie: Gijs ten Buuren.
Creatie: Joost van Praag Sigaar, Michelle Quekel, Krijn Smits (CD).
Account: Sander de Graauw.
Hertog Jan: Sjors van Drie, Rianne Govers, Joost van de Sande, Paul Rijks.
I.s.m. Persgroep, Vizeum, Isobar, Osborne Pike.