Stayokay start campagne #talktostrangers

24-05-2019 (14:38) - Campagnes

Hostelketen Stayokay een campagne ter ere van het 90-jarige jubileum, waarmee de keten Nederlanders een stukje socialer wil maken. Centraal staat de magie van een spontaan gesprek met een onbekende. Met de campagne draagt Stichting Stayokay de missie uit die al 90 jaar centraal staat: Nederlanders met elkaar verbinden.
 
Nederland heeft behoefte aan meer echt contact. Zij hebben het gevoel dat we minder met elkaar praten dan 20 jaar geleden. Onderzoek* van Stayokay wijst uit dat Nederlanders wel degelijk positief tegenover een spontaan gesprek staan. Zo zou het ons gelukkiger, begripvoller en minder eenzaam kunnen maken.
Stayokay neemt daarom het initiatief en start een campagne om Nederland socialer te maken aan de hand van de gouden tip die ze al 90 jaar geven. Heel simpel: #talktostrangers.


Magie van een goed gesprek

In samenwerking met VICE lanceert Stayokay een video waarin Nederlanders vertellen over een bijzonder, grappig of inspirerend gesprek met een onbekende. Niet alleen voorbijgangers delen een anekdote over een spontaan gesprek. Ook influencers zoals Thomas van Grinsven en Stayokay’s eigen (hostel)medewerkers vertellen welk gesprek hen is bijgebleven en welke tips ze hebben voor anderen, zodat volgers dit zelf ook kunnen doen. 
 
 www.talktostrangers.nl