TBWA\NEBOKO en Schiphol richten zich op Chinese reiziger

14-09-2021 (12:56) - Campagnes

Deze maand lanceert Schiphol haar nieuwe Golden Week campagne, die ze samen met TBWA\NEBOKO en Millford heeft ontwikkeld. Aanleiding voor de campagne is de Golden Week periode in China. Na Chinees Nieuwjaar is dit de belangrijkste periode om samen te zijn met familie en dus een belangrijk moment voor in het buitenland woonachtige Chinezen om naar familie te reizen, waarbij Schiphol naast vertrekpunt ook vaak een tussenstop is. Ook al zijn er door de reisrestricties aanzienlijk minder Chinese reizigers van en naar China, toch is er een constante stroom aan Chinese reizigers.

De campagne toont culturele Chinese iconen die een Nederlandse twist krijgen, vormgegeven binnen de onlangs geïntroduceerde nieuwe visual identity van Schiphol. De boodschap 'Small Gestures, Golden Surprises' staat centraal. Vanuit die gedachte worden de reizigers op verschillende touchpoints in hun customer journey verrast en geattendeerd op originele cadeau-ideeën.

Cat Hai Chiem, Marketeer China Journey Schiphol: "Reizigers zijn relatief maar kort op onze luchthaven. Het is belangrijk dat zij zich welkom voelen. De manier waarop we communiceren, elke nuance, bepaalt dat gevoel. De uitingen hebben we dan ook gedurende de ontwikkelingsfase op meerdere momenten getest onder de doelgroep en is heel goed ontvangen."

De campagne is te zien online (Weibo en WeChat), in terminal, digital en in The China Times.


Credits

Opdrachtgever: Schiphol
Bureau: TBWA\NEBOKO
Visual identity Schiphol: Millford
Artist artwork: Jenue.net
Production artwork: www.artbox.nl