TCC’s ‘slimme bierviltje’ moet droog staan tegengaan

23-08-2016 (12:18) - Campagnes

TCC heeft een bierviltje ontwikkeld die duidelijk kan maken aan terrasmedewerkers dat je graag een nieuw drankje wil bestellen. Het wachten op een nieuwe pint is een van de grootste irritaties van horecabezoekers. Het Refilltje, ontwikkeld in samenwerking met Jupiler, moet een einde maken aan deze ergernis.  
 
Het Refilltje is een bierviltje dat voorzien is van een gleuf die precies over de rand van een leeg bierglas past. Is je bierglas leeg dan schuif je het Refilltje erop, waardoor de terraslopers van ver kunnen zien dat je toe bent aan een nieuwe. 

Cees Faes, directeur van TCC: ‘Er wordt van alles besproken aan de bars en op de terrassen van Nederland, en een pint is daarbij vaak het smeermiddel. Wat ons betreft geldt; het glas kan half vol of half leeg zijn, zolang het maar niet helemaal leeg is. Meestal bedenken we voor dat soort dingen een reclamecampagne, maar in dit geval leek ons dit een veel beter idee.’
 
Vanaf vandaag worden de eerste 400.000 Refilltjes uitgeleverd aan de Jupiler cafés in Brabant. In totaal worden er 2 miljoen Refilltjes gemaakt, die vanaf nu landelijk de terrassen op gaan.


credits
Bureau: The Communication Company

Concept: Cas Hamers, Ervin Ramrattan, 
Creatie: Arthur ’t Mannetje, Peter Halma, Hans van Mook
Account: Bram Verbogt, Helga Koets
Klant: AB InBev, Bram Speltinckx, Remco de Feijter, Michel de Kruijff
Productiemaatschappij: Peek Creative Studios